آمریکا برای کمک به دستگیری هر کدام از فرماندهان حزب‌الله 5میلیون دلار جایزه تعیین کرد

0
243

ایالات‌متحده آمریکا چهارشنبه 21 اکتبر 2020 در ازای اطلاعاتی درباره فرمانده نیروهای ویژه شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه و یمن 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

آمریکا همچنین مثل این جایزه را در ازای اطلاعاتی درباره مشاور نزدیک به حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها ایالات‌متحده آمریکا چهارشنبه اعلام کرد به هر کسی که اطلاعاتی درباره فرمانده نیروهای ویژه شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه و یمن یا مشاور نزدیک به حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، ارائه دهد 5 میلیون دلار جایزه می‌دهد.

در این راستا حساب رسمی برنامه «مبارزه برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جایزه‌ای به ارزش 5 میلیون دلار را به کسی خواهد داد که اطلاعاتی درباره هیثم علی الطبطبایی یکی از فرماندهان حزب‌الله ارائه دهد که منجر به بازداشت او شود.

همچنین از سوی وزارت خارجه آمریکا جایزه 5 میلیون دلاری دیگری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری باسم خلیل یوسف حرب مشاور حسن نصرالله شود، تعیین شد.

برنامه مبارزه برای عدالت وزارت خارجه آمریکا در این‌باره توضیح داد که هیثم علی الطبطبایی فرمانده نظامی اصلی در حزب‌الله است و نیروهای ویژه این گروه شبه‌نظامی را در سوریه و یمن فرماندهی می‌کند.

در بیانیه صادره از وزارت خارجه آمریکا درباره این افراد تحت پیگرد آمده «چنانچه اطلاعاتی درباره او یا عملیاتی که انجام می‌دهد داشته باشی، مستحق دریافت جایزه‌ای خواهی بود که ارزش آن به 5 میلیون دلار می‌رسد».

برهم زدن ثبات در منطقه

در ادامه این بیانیه آمده که اقدامات الطبطبایی در دو کشور سوریه و یمن تنها بخشی از تلاش‌های بزرگ حزب‌الله برای فراهم کردن آموزش‌های نظامی، جنگ‌افزار و سرباز‌گیری در راستای حمایت از فعالیت‌هایش برای بر هم زدن ثبات منطقه است.

وزارت خارجه آمریکا در اکتبر سال 2016 نیز هیثم علی الطبطبایی را به موجب فرمان اجرایی شماره 13224 تروریست شناخته شده در سطح جهان توصیف کرده و او را در لیست ویژه تروریست‌های بین‌المللی قرار داده بود.

در بیانیه‌ صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در سال 2016 در این‌باره آمده که «وزارت خارجه آمریکا هیثم علی الطبطبایی معروف به ابوعلی الطبطبایی را در لیست ویژه تروریست‌های بین‌المللی قرار داد».

در این بیانیه همچنین آمده که وزارت خارجه آمریکا افراد خارجی که تهدیدی جدی را در صورت اقدام تروریستی علیه امنیت شهروندان آمریکایی یا امنیت ملی یا سیاست خارجی یا اقتصاد ایالات متحده مرتکب شوند در لیست تروریست‌های بین‌المللی قرار می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه آنها اعمال کند.

در این بیانیه همچنین هیثم علی الطبطبایی فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان و از بیروت پایتخت معرفی شده که در سوریه فعالیت می‌کرده و گزارش‌هایی مبنی بر حضور او در یمن نیز وجود دارد تا آموزش‌های نظامی، حمایت‌های مادی و انسانی را برای انجام عملیات‌هایش در سطح منطقه که بر هم زننده ثبات در منطقه است، فراهم کند.

طبق این بیانیه تروریست خلیل یوسف حرب نیز با عنوان مشاور نزدیک به حسن نصرالله رهبر گروه تروریستی حزب‌الله لبنان معرفی شده و از هر کسی که اطلاعاتی درباره این عنصر تروریستی یا فعالیت‌های او داشته باشد خواسته شده تا با دادن این اطلاعات از طریق تماس با تلگرام، سیگنال و واتس‌آپ شماره 0012022941037 جایزه‌ای به مبلغ 5 میلیون دلار دریافت کند.

همچنین از این تروریست تحت پیگرد به عنوان هماهنگ کننده نظامی ارشد برای سازمان‌های تروریستی مورد حمایت ایران و فلسطین یاد شده که اقدامات این گروه‌های تروریستی را در سرزمین‌های فلسطینی و تعدادی از کشورها در مناطق مختلف خاورمیانه سازماندهی و فرماندهی می‌کرده است.

بنا به این بیانیه خلیل یوسف حرب همچنین از سال 2012 در حواله کردن مبلغ‌های مالی هنگفتی به هم‌پیمانان سیاسی حزب‌الله در یمن نقش دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه اوت 2013 و به موجب فرمان اجرایی شماره 13224 خلیل یوسف حرب را به عنوان تروریست جهانی شناخته شده قلمداد کرد.

شایان ذکر است ایالات‌متحده آمریکا از سپتامبر گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه هر کدام از جمهوری اسلامی و لبنان اعمال کرد که علاوه بر آن مسئولانی در گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را هدف تحریم قرار می‌دهد.