آمریکا : با اعطای وام به جمهوری اسلامی مخالفیم چون صرف تروریست ها می شود و به جیب رهبران این دولت می‌رود

0
360

در واکنش به تقاضای جمهوری اسلامی برای دریافت پنج میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا، مورگان اورتگاس، گفت که این کشور با اعطای این وام مخالف است و این مخالفت را صریحاً به اطلاع صندوق بین المللی پول رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در توضیح این مخالفت افزوده است : کمک مالی صندوق بین المللی پول به حکومت جمهوری اسلامی صرف مردم این کشور نخواهد شد، بلکه به جیب رهبران جمهوری اسلامی خواهد رفت و به حمایت مالی از گروه های تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در خاورمیانه اختصاص خواهد یافت.

حسن روحانی، رئیس جمهور دولت جمهوری اسلامی، در هشداری به صندوق بین المللی پول گفت که اگر با تقاضای وام از سوی تهران موافقت نشود، تصمیم تبعیض آمیز صندوق بین المللی پول اثر منفی بر داوری افکار عمومی دربارۀ این نهاد خواهد گذاشت.

رادیوفرانسه گزارش داد؛ دولت جمهوری اسلامی می گوید که به این وام برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور نیاز دارد. مقامات آمریکا می گویند که حکومت جمهوری اسلامی از منابع مالی هنگفتی برخوردار است و بیم آن می رود که کمک مالی صندوق بین المللی پول نه به مبارزه با ویروس کرونا، بلکه به حمایت مالی از گروه های تروریستی در منطقه اختصاص یابد.