آمریکا اسماعیل هنیه از رهبران حماس را در فهرست تروریستی قرار داد

0
269

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اسماعیل هنیه از مقامات ارشد گروه حماس و چند سازمان مصری و فلسطینی را در فهرست تروریستی خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر آقای هنیه، به موجب اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، دو سازمان اسلامگرای فعال در مصر و سرزمینهای فلسطینی نیز در فهرست گروه های تروریستی جا داده شدند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته است در اقدام امروز گروههای تروریستی کلیدی و سران آنها از جمله دو گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی که از جمهوری اسلامی دستور می گیرند، ثبات خاورمیانه را تهدید می کنند، روند صلح را تضعیف می کنند و به متحدان آمریکا یعنی مصر و اسرائیل، حمله می کنند، تروریست شناخته شدند.

سه گروه تروریست اعلام شده وزارت خارجه آمریکا عبارتند از:

حرکت الصابرین که از غزه و کرانه باختری به سوی اسرائیل راکت پرتاب می کند

لواءالثوره، مسئول بمب گذاری سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در قاهره

حرکت سوادالمصر، مسئول کشتارنظامیان مصری

در نوار «غزه سامی ابوزهری» مقام حماس به رویترز گفته است ما ضمن محکوم کردن و رد این تصمیم، گفت: «آن را بازتاب «سلطه دار و دسته صهیونیسم بر سیاست آمریکا می دانیم.»

حماس که کنترل غزه را در دست دارد خواستار نابودی اسرائیل است. این گروه ها و اسماعیل هنیه از دسترسی به نظام بانکی و مالی آمریکا محروم می شوند.

به گزارش صدای آمریکا؛ ایالات متحده پیشتر خود گروه حماس و همچنین حزب الله لبنان را که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، در فهرست تروریستی قرار داده بود.