آمریکا: احیای برجام مقابله با برنامه اتمی جمهوری اسلامی را ممکن می‌سازد

0
216

وزارت خارجه آمریکا کماکان احیای توافق هسته‌ای را بهترین ابزار برای مقابله با برنامه اتمی جمهوری اسلامی و اقدامات خرابکارانه این کشور می‌داند.

در همین راستا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، سه‌شنبه 26 آوریل در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت که دولت آمریکا همچنان بر این باور است که بهترین راه مقابله با چالش هسته‌ای جمهوری اسلامی، بازگشت به تعهدات مندرج در برجام است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد، دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی، توانایی ایالات متحده برای مقابله با «سایر فعالیت‌های ویرانگر جمهوری اسلامی» را از بین نخواهد برد.

العربیه نوشت؛ سایر فعالیت‌های خرابکارانه و بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی شامل تهدیدات جمهوری اسلامی برای کشتن مقامات آمریکایی می‌شود که در جلسه استماع سنا، مورد پرسش‌های سناتور تد کروز از وزیر خارجه آمریکا قرار گرفت.

سناتور کروز از بلینکن پرسید که آیا او تلاش برای قتل مقامات دولت پیشین آمریکا توسط سپاه پاسداران را تایید می‌کند؟ وی پس از پاسخ وزیر خارجه، در ادامه پرسید: «آیا شما این موضوع را با مقامات جمهوری اسلامی مطرح کرده‌اید؟» در جواب او بلینکن اما ضمن یادآوری این که نمی‌تواند جزئیات مذاکرات با طرف جمهوری اسلامی را در معرض عموم مطرح کند، تاکید کرد که آمریکا نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را با این کشور در میان گذاشته است.

آنتونی بلینکن همچنین تصریح کرد که با سناتور کروز درباره سپاه پاسداران، به‌ویژه نیروی قدس، هم‌نظر است و افزود، تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه مقامات آمریکایی در گذشته و حال، همچنان ادامه یافته است.