آمریکایی‌ها برای حمایت از جعفر پناهی «پرده بسته» را خریدند

0
265
واریانس فیلمز حقوق توزیع آخرین فیلم جعفر پناهی یعنی «پرده بسته» را در آمریکا خرید.
این فیلم قرار است ابتدا در تاریخ 9 جولای (18 تیر) در نشست فیلم نیویورک به نمایش درآید و سپس به صورت گسترده در طول تابستان در آمریکا و کانادا راهی پرده‌های سینماها شود.

در این خبر ذکر شده که جعفر پناهی سازنده فیلم هایی چون «بادکنک سفید»، «این یک فیلم نیست» و «آینه» در حال گذراندن 20 سال ممنوعیت فیلمسازی اش است.

آخرین فیلم جعفر پناهی که وی همراه کامبوزیا پرتوی آن را کارگردانی کرده، فیلمی با مضمون سیاسی است که هر چند خیلی ها تصور می کردند برنده خرس طلایی برلین شود اما به گرفتن خرس نقره ای برای بهترین فیلمنامه بسنده کرد. در جشنواره فیلم برلین شماری از تماشاگران این فیلم را استعاره ای برای سانسور هنر خواندند، اما از نظر خیلی ها هم فیلمی روشنفکرانه و پیچیده بود.

این فیلم در خانه ای می گذرد که در کنار دریا واقع است و پرده های آن همیشه بسته است. در این خانه فیلمنامه نویسی به تنهایی با سگش زندگی می کند و خود ش را از تمام دنیا جدا کرده است. تا این که شبی زنی از او تقاضای کمک می‌کند و وارد خانه‌اش می شود. این میهمان ناخوانده همه چیز را عوض می کند.

دیلن مارچتی از واریانس فیلمز ابراز خوشحالی کرد که با نمایش این فیلم بار دیگر توجه جهان را به این فیلمساز ایرانی که در بازداشت خانگی است جلب کنند و به دنیا یادآور شوند که نباید جلوی خلاقیت و آفرینش هنری فردی را گرفت.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود رپیورتر، در کارگردانی این فیلم کامبوزیا پرتوی نیز با پناهی همکاری کرده و خود او در کنار مریم مقدم و پناهی بازیگران این فیلم هستند. پناهی فیلمنامه فیلم را نوشته، تهیه کننده اش بوده و آن را تدوین کرده است.