آمانو: جمهوری اسلامی سرعت تولید اورانیوم غنی‌شده را افزایش داده است

0
200

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام اعلام کرد، جمهوری اسلامی سرعت تولید اورانیوم غنی‌‌شده خود را افزایش داده است. او پیش از این نسبت به افزایش تنش بر سر پرونده هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست شورای حکام اعلام کرد که جمهوری اسلامی سرعت تولید اورانیم غنی شده خود را افزایش داده است.

آمانو بدون اشاره به میزان افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده توسط جمهوری اسلامی تصریح کرد: «مشخص نیست جمهوری اسلامی در چه زمانی به سر حد محدودیت خود برای غنی‌سازی اورانیوم خواهد رسید.»

آمانو روز دوشنبه (دهم ژوئن) در سخنرانی خود در آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی همچنین بر پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای (برجام) تأکید کرد و آن را “دستاوردی چشمگیر” دانست.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمهوری اسلامی خواست که همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام وفادار بماند. این درحالی‌ست که جمهوری اسلامی گفته است که قصد دارد از تعهدات خود در توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ (برجام) بکاهد.

به گزارش دویچه وله؛ یک ماه پیش شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در اعتراض به خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که جمهوری اسلامی از برخی تعهدات برجامی منصرف می‌شود و قصد دارد بار دیگر ذخیره‌سازی اورانیوم را در مقیاسی بالاتر ادامه دهد.