آمازون حق پخش «فروشنده» را خرید

0
162

«آمازون » و «گروه رسانه‌ای‌ کوهن» به طور مشترک حق پخش آمريكاى شمالى آخرین ساخته اصغر فرهادی، کارگردان برنده اسکار را خریدند.

 «فروشنده»، زندگی یک زوج جوان را روایت می‌کند که مجبور به تخلیه آپارتمان خود می‌شوند و به زندگی مستاجر قبلی آپارتمان جدیدشان، پیوند می‌خورند. این فیلم، اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ خواهد داشت.

آمازون استودیو، یکی از حاضران فعال در جشنواره کن امسال است و با پنج فیلم در این جشنواره حضور دارد. «کافه سوسایتی» وودی آلن، «شیطان نئون» نیکلاس وندینگ رفین و «پترسون» جیم جارموش از جمله این فیلم‌ها هستند. آمازون در رقابت با سونى توانست پخش «فروشنده» را به دست آورد.

آمازون استودیو همچنین در رقابت به دست آوردن حق پخش فیلم‌ها، کمپانی A۲۴ را برای کپی رایت فیلم «تو هیچ‌وقت واقعا اینجا نبودی» (ساخته لین رامسی) کنار زد و حق پخش «پترلو» (ساخته جدید مایک‌لی) را در آمریکای شمالی به دست آورد. 

کمپانی ممنتو، تهیه‌کننده فیلم «فروشنده» است و فروش جهانی فیلم را برعهده دارد. ممنتو، «فروشنده» را در ماه نوامبر در فرانسه اکران می‌کند.

اصغر فرهادی که بیشتر با فیلم «جدایی» شناخته می‌شود و نظر بسیاری را با اولین اکران این فیلم در سال ۲۰۱۱ جلب کرد، اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرده و نامزد دریافت بهترین اسکار فیلمنامه‌نویسی برای فیلم «جدایی» نیز بوده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم قبلی فرهادی «گذشته» نام داشت که در سال ۲۰۱۳ به نمایش در آمد و برای نخل طلای کن رقابت کرد. این فیلم، نخل طلای کن را برای برنیس بژو به ارمغان آورد. «درباره الی…» و «شهر زیبا» از دیگر فیلم‌های این کارگردان هستند.