آمادگی اسرائیل برای مقابله احتمالی با جمهوری اسلامی

0
159

پس از حمله به کشتی جمهوری اسلامی «ساویز» در دریای سرخ سه‌شنبه گذشته، گزارش‌ها از اسرائیل حاکی از آماده شدن تل‌آویو برای مقابله دریایی با جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه دولتی «کان 11» اسرائیل، برآوردها بیانگر این است که دستگاه امنیتی اسرائیل در حال آماده شدن برای احتمال پاسخگویی و تنش‌آفرینی جمهوری اسلامی در رویارویی دریایی است.

این در حالی است که هشدارهای اسرائیل در مورد بازگشت آمریکا به برجام همچنان ادامه دارد.

در همین راستا قرار است یوسی کوهن، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل «موساد»، در چند روز آینده در راس هیئتی رسمی راهی آمریکا شود.

منابع اسرائیلی می‌گویند، هدف او از این سفر، ارائه شواهد و مدارک پیرامون اقدامات جمهوری اسلامی در پنهان کردن اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌‌ای خود است.

کوهن پرونده اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های نظامی جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین تحولات مربوط به پروژه هسته‌ای با رویکرد نظامی این کشور را مطرح خواهد کرد.

دستور کار رئیس «موساد» در آمریکا شامل توقف کامل غنی سازی اورانیوم جمهوری اسلامی، توقف روند تولید سانتریفیوژهای پیشرفته و گشودن تمامی تاسیسات هسته‌ای به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است.

العربیه نوشت؛ مداخله‌جویی‌های جمهوری اسلامی در سوریه، عراق و یمن و نیز تهدید اسرائیل، محورهای دیگر گفت‌وگو میان رئیس موساد و مسئولان آمریکایی خواهد بود.