آلمان مرزهای خود با اتریش را کنترل می کند

0
126

ادامه موج پناهجویان در اروپا همچنان مهمترین موضوع روزنامه های فرانسه را تشکیل میدهد. تصمیم آلمان برای بستن موقت مرزهایش با اتریش و ادامه بحث درباره دو اصطلاح “پناهجو” و “مهاجر” از مطالب عمده روزنامه های فیگارو و لیبراسیون هستند.
روزنامه فیگارو نوشته است توماس دو مزیر،  وزیر کشور آلمان در یک تصمیم فوری روز یکشنبه اعلام کرد که آلمان کنترل مرزهای خود با اتریش را دوباره برقرار خواهد کرد. وزیر کشور آلمان با اعلام این خبر به همه پناهجویانی که خواهان رفتن به این کشور هستند هشدار داده است که کسی نمیتواند « از همبستگی آلمان با پناهجویان سوء استفاده کند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ فیگارو در ادامه نوشته است که آلمان توضیحاتی بیشتری در مورد برقراری دوباره کنترل در مرزهایش با اتریش نداده اما وزیر کشور آلمان تاکید کرده است که پناهجویان باید « بدانند که نمیتوانند خود کشورمورد علاقه شان را انتخاب کنند».

بگزارش فیگارو تنها طی دو هفته گذشته ٦٣ هزار پناهجو عمدتا از طریق اتریش وارد شهر مونیخ آلمان شده اند و بی جهت نیست که مقام های آلمانی تصمیم گرفته اند برای مقابله با این هجوم بی سابقه، مرزهای خود با اتریش و حتی با لهستان و جمهوری چک را نیز کنترل کنند.

به نوشته فیگارو توافق “شنگن” در بخشی از موارد به کشورهای امضاکننده اجازه میدهد کنترل مرزها را دوباره برقرار کنند و از این نظر، تصمیم آلمان برای کنترل مرزهایش با اتریش، خیلی ها غیرمنتظره نیست. بقول روزنامه، اعلام این تصمیم یک روز قبل از جلسه وزرای کشور ٢٨ کشور اروپایی، نشانه آن است که آلمان میخواهد بر اتحادیه فشار وارد کند یک راه حل فوری برای بحران پناهجویان جستجو کنند.