آلمان در آستانه تصویب طرح اخراج سریع‌ مهاجران مجرم از کشورش

0
165

بر اساس طرحی که مورد توافق وزیران کشور و دادگستری آلمان قرار گرفته، مهاجران و پناهجویانی که در آلمان مرتکب جرم شوند، به سرعت اخراج خواهند شد. سران احزاب تشکیل‌دهنده دولت روز ۲۸ ژانویه در این باره تصمیم می‌گیرند.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان روز چهارشنبه (۲۷ ژانویه / ۷ بهمن) ضمن دفاع از طرحی که “بسته پناهندگی ۲” نامیده شده تاکید کرد، که در آلمان هیچ کس نباید این امکان را بیابد که فراقانونی عمل کند. او در این رابطه به پناهجویانی اشاره کرد که در این کشور مرتکب جرم می‌شوند.

وزیر دادگستری آلمان در عین حال تاکید کرد که نباید همه پناهجویان را “یک کاسه” کرد.

بر اساس طرحی که هایکو ماس، وزیر دادگستری و توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان تهیه کرده‌اند، پناهجویانی که توسط دادگاه به دلیل به‌خطرانداختن زندگی دیگران یا ضرب و شتم یا تعرضات جنسی محکوم شده باشند، از آلمان اخراج خواهند شد.

در این طرح آمده است که میزان محکومیت افراد نقشی در تصمیم به اخراج آنها نخواهد داشت، حتی اگر فرد هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده باشد.

پناهجویانی هم که در برابر نیروهای انتظامی خشونت به‌خرج بدهند یا از راه‌های خشونت‌آمیز به اموال مردم خسارت وارد آورند، در صورتی که در دادگاه محکوم شوند، اخراج خواهند شد، حتی اگر حکم آنها حبس تعلیقی باشد.

البته در نهایت مقامات مسئول باید اطمینان حاصل کنند که بازگرداندن شخص مجرم به کشورش برای او خطرات جانی به بار نخواهد آورد.

سران احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی روز پنجشنبه (۲۸ ژانویه) در باره این طرح تصمیم خواهند گرفت.

پیشنهاد تشدید قوانین پناهندگی در آلمان پس از اتفاقات جشن سال نو میلادی در مرکز شهر کلن مطرح شد. در این شب صدها زن هدف تعرض جنسی، متلک و جیب‌بری قرار گرفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر مردان آزارگر “اهل کشورهای عربی و شمال آفریقا” و عده‌ای از آنها پناهجو بوده‌اند.