آلمان حملات موشکی احتمالی جمهوری اسلامی به ارتش اسرائیل را محکوم کرد

0
184

دولت آلمان حملات موشکی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی به مواضع نظامی اسرائیل را محکوم کرد و در عین حال در رابطه با خطر بالا گرفتن تنش هشدار داد. فرانسه و روسیه نیز جمهوری اسلامی و اسرائیل را به تنش‌زدایی فراخواندند.

وزارت خارجه آلمان روز پنجشنبه ۱۰ مه  با انتشار بیانیه‌‌ای به تبادل آتش میان سوریه و اسرائیل و تنش نظامی میان جمهوری اسلامی و اسرائیل واکنش نشان داد.

در این بیانیه از حملات موشکی احتمالی جمهوری اسلامی به مواضع ارتش اسرائیل به عنوان اقدامی بسیار تحریک‌آمیز یاد شده و دولت آلمان آن را محکوم کرده است. در این بیانیه همچنین تصریح شده که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت: «مسئله تعیین‌کننده آن است که این تنش‌ها دیگر تشدید نشوند.»

وزارت خارجه آلمان در بیانیه خود همچنین تصریح کرده است: «این بدین معنی است که باید تمامی تلاش‌ها را در راستای یافتن راه‌حل سیاسی درازمدت در ارتباط با بحران سوریه انجام داد تا هم درد و رنج مردم سوریه پایان یابد و هم اینکه ثبات کل منطقه بیش از پیش به خطر نیافتد.»

آمریکا نیز به حملات متقابل اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در خاک سوریه در پی شلیک موشک از سوریه به بلندی‌های جولان واکنش نشان داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، نوشت که آمریکا حمله موشکی به بلندی‌های جولان را نشانه درست بودن خروج از برجام می‌داند. ساندرز از این حمله به عنوان “دلیلی دیگر برای عدم اطمینان به رژیم جمهوری اسلامی” سخن گفت.

به گزارش دویچه وله؛ او افزود: «این نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در ارتباط با خروج از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی تصمیمی درست گرفته است.»