آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی‌کند

0
288

وزیر دفاع آلمان به صورت غیر مستقیم تهدیدهای آمریکا علیه اروپا برای خروج از برجام را تایید کرده و سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر ایران را رد کرد.

به گزار خبرنامه ملی ایرانیان، به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، “آنگرت کرامپ-کارن بائر”، وزیر دفاع آلمان که روز گذشته (پنج شنبه) به لندن سفر کرده بود با “بن والاس”، همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کرد.

همکاری های سیاسی-امنیتی بین بروکسل-لندن بعد از برگزیت از موضوعاتی بود که این دو مقام اروپایی درباره آن بحث و گفتگو کردند.

وزیر دفاع آلمان در سفر به لندن همچنین با وزیر امور خارجه این کشور درباره موضوعاتی مانند تحولات ایران و عراق گفتگو کرد.

“کارن بائر” تاکید کرد که برلین منتظر دریافت پاسخی از طرف بغداد درباره لزوم عقب نشینی نیروهای بین المللی از این کشور است. وی در عین حال از آمادگی کشورش برای ادامه کمک‌ها به عراق خبر داد.

وی به شکل غیر مستقیم گزارش “واشنگتن پست” در باره تهدید ترامپ به تحریم تجاری سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا را تأیید کرد. وی در پاسخ به خبرنگاری که در این باره سوال کرده بود، گفت: «این موضوع به نسبت آن‌که شما آن را چطور تفسیر کنید یک بحث یا یک تهدید تلقی می‌شود.»

آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام به نقض این توافق از طرف ایران خبر دادند.

در بیانیه رسمی سه کشور اروپایی آمده است: “با توجه به اقدامات ایران، هیچ گزینه دیگری در دست ما نبود بنابراین برای ثبت نگرانی‌ های خود و اینکه ایران به تعهدات‌ خویش ذیل توافق هسته ای متعهد نیست به کمیسیون مشترک رجوع می ‌کنیم.”

فعال شدن این ساز و کار گام نخست فعال شدن “مکانیسم ماشه” محسوب می‌شود که می‌تواند در صورت نرسیدن طرفین به توافق، پرونده را به شورای امنیت کشانده و باعث بازگشت خودکار تمامی تحریم‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده در قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران شود.

وزیر دفاع آلمان همچنین در لندن مدعی شد که اتحادیه اروپا بخشی از میدان مبارزه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبوده و به وظایف خود در این مناقشات عمل می‌کند.

وی همچنین به مسئله برگزیت پرداخته و از یک مشارکت ممتاز با انگلیس در پروژه های تسلیحاتی بعد از برگزیت سخن گفت.

وی این طور توضیح داد که این بدین مفهوم است که بعد از برگزیت، انگلیس از برنامه های تسلیحاتی اتحادیه اروپا مستثنی نخواهد شد، چرا که هیچ گونه مقررات منطقی برای کشور ثالث در این باره وجود ندارد.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، لندن دسترسی به بسیاری از پروژه های تسلیحاتی اروپا را از دست خواهد داد و در حال حاضر کشورهای اروپایی در این باره با هم گفتگو می کنند که آیا و چگونه لندن بعد از برگزیت در این پروژه ها مشارکت خواهد داشت.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که اروپا باید انگلیس را در این همکاری ها به عنوان یک کشور ثالث و البته شریک ممتاز بپذیرد.

مقاله قبلیکشف فسیل انسان هوشمند در غار کلدر خرم‌آباد
مقاله بعدیشاهزاده رضا پهلوی خامنه‌ای را «ناایرانی و ضدایرانی» توصیف کرد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...