آلفونسو کوارون زندگی یک خانواده مکزیکی را فیلم می‌کند

0
190

آلفونسو کوارون کارگردان برنده جایزه اسکار اعلام کرد فیلم بعدی‌اش زندگی یک سال از یک خانواده طبقه متوسط مکزیک خواهد بود.

 کوارون گفت در این فیلم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، زندگی یک خانواده متوسط مکزیکی در اوایل دهه ۱۹۷۰ در شهر مکزیکوستی در مرکز قصه قرار می‌گیرد.

این کارگردان، فیلمنامه این درام را نیز خودش نوشته و تهیه این فیلم را از همین پاییز در کشور زادگاهش مکزیک شروع می‌کند.

کوارون، گابریلا رودریگز که تهیه کننده «جاذبه» بود، نیکلاس سیلیس تهیه کننده «هلی» و جاناتان کینگ از پارتیسیپنت میدیا تهیه این فیلم را برعهده خواهند داشت.

کوارون درباره این فیلم گفت: این فیلم به قلبم نزدیک است و اولین فیلم من پس از ساختن «و مادرت را نیز» است و از ساختن آن هیجان زده هستم و همینطور از همکاری با گروه پارتیسیپنت.

فیلمی که کوارون از آن به عنوان آخرین فیلم مکزیکی‌اش نام برده در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و وی کارگردان، نویسنده و تدوینگر فیلم بود.

این فیلم پس از آن ساخته می‌شود که کوارون برای ساخت «جاذبه» با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی دو اسکار دریافت کرد که یکی برای کارگردانی فیلم بود و او را به نخستین کارگردان مکزیکی برنده اسکار بدل ساخت. این فیلم ۷۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد که ۲۷۴ میلیون آن در آمریکا بود.

پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر علاقه کوارون به ساخت فیلم با بودجه کم و در مقیاس‌هایی خیلی کوچکتر از «جاذبه» رسیده بود.

پارتیسیپنت میدیا از تهیه کنندگان فیلم از کوارون به عنوان استاد قصه سرایی یاد کرد که می‌داند چطور مرز بین فرهنگ‌ها را بشکند و با قدرت سینما مخاطبان را تسخیر کند.

در سال ۲۰۰۴ کوارون فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» را کارگردانی کرد. این فیلم بسیار مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و فیلم را بهتر از دو قسمت قبلی دانستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، از فیلم‌های بعدی وی می‌توان به فیلم موفق «فرزندان انسان» اشاره کرد که توانست نامزد دریافت سه جایزه اسکار شود. خود کوارون برای این فیلمش نامزد دریافت دو جایزه اسکار، یکی برای بهترین تدوین و دیگری برای بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.