آغاز قرنطینه مسکو و درخواست پوتین برای رعایت محدودیت‌ها

0
180

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز دوشنبه ۱۱ فروردین/ ۳۰ مارس، از ساکنان مسکو، پایتخت این کشور خواست که مقررات منع عبور و مرور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند.

پوتین در یک نشست با حضور مقام‌های این کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: «من از اهالی مسکو و ساکنان منطقه می‌خواهم که تدابیر لازم را با بیشترین جدیت و مسئولیت رعایت کنند.»

با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در روسیه، قرنطینه مسکو از روز دوشنبه به مدت نامعلومی آغاز شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با تأکید بر «اطلاع‌رسانی مداوم و عینی» درباره تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در روسیه، از مردم این کشور خواست که علیه «شایعات تحریک‌آمیز و گمانه‌زنی‌های بدخواهانه» مبارزه کنند. او از فرمانداران مناطق مختلف نیز خواست که به طور «واقعی» با شیوع کرونا مقابله کنند و به ارائه گزارش اکتفا نکنند. پوتین همچنین به مقام‌های درمانی روسیه دستور داد که تعداد تخت‌های بیمارستانی و همچنین مراکز آزمایشگاهی برای انجام تست کرونا را افزایش دهند. وی بر افزایش ذخیره دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دارو و نیز کنترل مراقبت از سالمندان تأکید کرد.

قرار است علاوه بر مسکو، دیگر مناطق روسیه نیز قرنطینه شود. این کشور تاکنون ۱۸۳۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرده که بیش از ۱۲۰۰ مورد آن در مسکو بوده است. همچنین ۹ نفر تاکنون در روسیه جان خود را از دست داده‌اند. 

رادیوفرانسه گزارش داد؛ در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان، قیمت نفت را شدیداً کاهش داده، قرار است روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری روسیه با پوتین در این باره گفت‌وگو کند. ترامپ پیش از این گفت‌وگو، اعلام کرد که ممکن است روسیه از آمریکا بخواهد که واشنگتن تحریم‌ها علیه مسکو را کاهش دهد.