آصف کاپادیا «روح نقره‌ای» را با اسکورسیزی می‌سازد

0
178

آصف کاپادیا فیلم «روح نقره‌ای» را به تهیه کنندگی مارتین اسکورسیزی کارگردان نامدار می‌سازد.

 آصف کاپادیا کارگردان بریتانیایی نامزد جایزه اسکار برای ساخت فیلم مستند «ایمی» که همین هفته با فیلم «علی و نینو» در جشنواره فیلم ساندنس حضور داشت، برای ساخت درامی درباره کارخانه مشهور اتومبیل‌سازی رولز رویس پشت دوربین قرار می‌گیرد.

این فیلم با عنوان «روح نقره‌ای» ساخته می‌شود و مارتین اسکورسیزی تهیه کننده آن خواهد بود. ریچارد آتنبورو کارگردان فقید بریتانیایی این پروژه را گسترش داد و در آن رابطه زوج عجیب چارلز استوارت رولز و هنری رویس که حاصل آن تولید اتومبیل رولز رویس بود، در مرکز توجه است.

این فیلم با همکاری کمپانی «سیکلیا پروداکشنز» متعلق به اسکورسیزی و «زوما پروداکشنز» است.

کاپادیا که جایزه بهترین مستند سال را از بفتا برای فیلم «سنا» گرفته است در این باره گفت: این که «روح نقره‌ای» داستان واقعی پنج تن از چهره‌های به یادماندنی را در مرکز توجه خود قرار داده که سرنوشت غرب را تغییر دادند و در این پروژه باید با فیلمساز بزرگ اسکورسیزی و نیز آنتونی هاس همکاری کنم، برایم باورنکردنی است.

اسکورسیزی هم گفت از داستان این فیلم تحت تاثیر قرار گرفته و از زمانی که لرد ریچارد آتنبورو برای ساخت این پروژه به او مراجعه کرده بود، می‌خواهد شاهد ساخته شدن این فیلم باشد. او گفت: این داستانی است که به یک قصه‌گوی بزرگ نیاز دارد و دقیقا این چیزی است که آصف کاپادیا از پسش برمی‌آید.

اسکورسیزی افزود: این دقیقا همان چیزی است که آتنبورو می‌خواست از او یاد شود: به عنوان یک قصه‌گو.

هاس نیز از کاپادیا دفاع کرد و گفت: او می‌داند چطور قصه یک شخصیت بزرگ یا اسطوره را روایت کند و «روح نقره‌ای» یک داستان عجیب ناگفته است که در آن فراز و فرودهایی که از ما یک انسان می‌سازد، مطرح می‌شود.

به گزارش  مهر به نقل از اسکرین دیلی، رییس پیشین کمپانی رولز رویس نیز از این فیلم به عنوان رویدادی یاد کرد که اتفاق‌های تراژیک یکی از بزرگ‌ترین مهندسان جهان یعنی سر رالف رابینز را روایت می‌کند.