آسوشیتدپرس: سپاه قصد حمله به پایگاهی در واشنگتن و کشتن یک فرمانده ارشد آمریکا را داشت

0
202

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه 21 مارس 2021 با استناد به منابع امنیتی گزارش کرد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قصد حمله به پایگاه نظامی «فورت مک‌نایر» در خاک آمریکا و کشتن معاون فرماندهی ستاد ارتش آمریکا را داشت.

به گفته این منابع که خواهان عدم افشای نام خود شدند، این حمله زمانی فاش شد که آژانس امنیت ملی آمریکا، مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را درباره حمله به این پایگاه، شنود کرده است.

به گفته مقامات امنیتی آمریکا، سپاه پاسداران با زیر نظر گرفتن پایگاه یاد شده و نفوذ در آن، در صدد به قتل رساندن ژنرال جوزف مارتین، معاون فرماندهی ستاد ارتش آمریکا که در پایگاه «فورت مک‌نایر» مستقر است، بود.

در پی شنود مکالمات اعضای سپاه پاسداران در ژانویه 2021 ، ژنرال عمر جونز، فرمانده نیروهای نظامی در ایالت واشینگتن در دیدار با مقامات ایالتی از «تهدیدهای معتبر و ویژه» علیه این پایگاه خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اعمال محدودیت در محوطه اطراف پایگاه یاد شده از دو سال قبل نیز مطرح بود، اما مقامات ایالتی از ارتش خواسته بودند که این طرح را مورد بازبینی قرار دهند.

دو مقام امنیتی به آسوشیتدپرس گفته‌اند مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران در ژانویه سال جاری و برای تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با پهپادهای آمریکایی در ژانویه 2020 بوده است.

به گفته این دو مقام مسئول، حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، از دید سپاه، عملیات انتقامی کافی نیست و عملیات بزرگتری باید انجام شود.

شایان توجه است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی با ده‌ها موشک پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد اما هیچ نظامی آمریکایی کشته نشد.

العربیه نوشت؛ نماینده واشینگن در مجلس نمایندگان در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته است که پنتاگون از ژانویه امسال نتوانسته اطلاعات دست اول و بیشتری را برای قانع کردن مقامات ایالتی در راستای اعمال تدابیر لازم ارائه دهد.