آرش صادقی تحت فشار برای انجام یک مصاحبه تلوزیونی است

0
129

آرش صادقی در انفرایهای بند دو سپاه زندان اوین زیر فشار بازحویی های شدید برای اعترافات دروغین و اجباری در یک مصاحبه تلویزیونی بر علیه خود است.

آرش صادقی سال گذشته روز بیستم مهر ماه ۱۳۹۲ بعد از سپری کردن حدود ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات آزاد شد و این بار در زمانی کمتر از یک سال مجددا توسط نیروهای سپاه پاسداران در غروب شنبه ۱۵ شهریور ماه سال جاری در محل کار خود بازداشت شد. به دلایلی که تا این لحظه نامشخص است.
دقایقی پس از بازداشت آرش ، در پی درگیری‌ای که در محل رخ داد ماموران گلرخ ابراهیمی همسر وی، نوید کامران دوست و همکار وی، و بهنام موسیوند یکی از دوستان آرش را نیز دستگیر و پس از تفتیش محل کار و منزل آرش صادقی و منزل بهنام موسیوند و ضبط اموالی از قبیل دو یا سه لپ تاپ و دوربین مدار بسته و حافظه دوربین دیجیتال و بسیاری نوشته‌ها و مدارک شخصی، هر چهار نفر را به زندان اوین منتقل کردند که در مرحله اول، زندان اوین به جز آرش صادقی از پذیرفتن سه نفر دیگر به دلیل نداشتن اسناد مربوط به بازداشت خودداری کردند و این افراد ساعتی بعد، بعد از فرستاده شدن به بازداشتگاهی دیگر و مجددا برگشتن به زندان اوین پذیرفته شدند.
بهنام موسیوند و نوید کامران عصر روز سه شنبه‌‌ همان هفته با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی نیز با قرار وثیقه ۸۰میلیون تومانی به اتهام فعالیتهای فیسبوکی در حال حاضر آزاد است.
آرش صادقی پس از گذشت۷۰ روز انفرادی برای اولین بار با خانواده خود ملاقات کرد وی بسیار لاغر و رنگ پریده به نظر می‌رسید.آرش در حال حاضر تنها در شرایط ویژه ای اجازه ملاقات با خانواده خود را دارد و ماموران امنیتی در هنگام ملاقات مکالمات آنها را به شدت کنترل می کنند و در صورت خارج شدن صحبت از مسائل خانوادگی از ادامه ملاقات آنها جلوگیری می کنند.
اکنون ۱۷۲روز از بازداشت مجدد آرش صادقی می گذرد و وی هم چنان زیر فشار بازحویی های شدید برای برای اعترافات دروغین و اجباری در یک مصاحبه تلویزیونی بر علیه خود است . قرار بازداشت وی دو ماه دیگر تمدید شده است و وی هم چنان در انفرادیهای بند دو الف زندان اوین نگهداری می شود.
آرش صادقی، دانشجوی ترم ششم کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، عضو ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در مضحکه انتخاباتی سال ۱۳۸۸، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بود، که در ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸ به دنبال اعتراضات خیابانی دستگیر شد و در شهریور همان سال بدون دریافت حکم یا تفهیم اتهام آزاد شد. آرش صادقی مهرماه همان سال به دانشگاه علامه طباطبایی برای ادامه تحصیل رفت اما مجددا در آذر ماه دستگیر شد و در اسفند ماه ۸۸ مجددا بدون تفهیم اتهام و صدور حکم آزاد شد. او بار دیگر در خرداد ماه ۱۳۸۹ دستگیر شد و شهریور ماه همان سال آزاد شد. او پس از آزادی توسط وکیلش، محمود علیزاده طباطبایی، باخبر شد که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی او را مجموعا در این چند دوره بازداشت به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال حبس محکوم کرده است.
اما بار دیگر ماموران اطلاعات ساعت ۴ صبح، هشتم آبان ماه ۱۳۸۹ به خانه این دانشجو به قصد دستگیری او حمله کردند که در اثر شوک این هجوم مادرش دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. آرش صادقی آن روز در منزل نبود. او پس از آن متواری شد اما در تاریخ ۳۰ آذرماه سال ۱۳۸۹ خودش را به زندان اوین معرفی کرد. او بلافاصله پس از آن به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در آنجا توسط ماموران اطلاعات تحت شکنجه قرار گرفت تا تکذیبه ای را در خصوص ارتباط مرگ مادرش با حمله ماموران امنیتی امضا کند.
وی جددا توسط نیروهای سپاه پاسداران در غروب شنبه ۱۵ شهریور ماه سال جاری در محل کار خود بازداشت شد.