آخرین وضعیت واردات نفت کره جنوبی از جمهوری اسلامی

0
205

آمار گمرکی نشان داد واردات نفت کره جنوبی از دولت جمهوری اسلامی در ژانویه به دلیل تحریم‌های واشنگتن متوقف ماند در حالی که خرید نفت آمریکا ۵۳.۳ درصد افزایش داشت.

آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان است، در ژانویه ۱.۷۲ میلیون تن معادل ۴۰۶ هزار و ۵۵ بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرد که ۵۳.۳ درصد در مقایسه با ۱.۱۲ میلیون تن در ژانویه سال گذشته رشد داشت و ۱.۲ درصد بالاتر از واردات ۱.۶۸ میلیون تن در دسامبر بود.

آمریکا در ژانویه دومین صادرکننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی بود.

افزایش واردات نفت کره جنوبی که یکی از خریداران بزرگ نفت ار دولت جمهوری اسلامی بود، پس از تحریم‌های آمریکا و عدم صدور معافیت در ماه مه سال ۲۰۱۹، خرید نفت از دولت جمهوری اسلامی را متوقف و متعاقب آن واردات نفت از آمریکا را افزایش داد.

کره جنوبی در ژانویه سال گذشته ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن معادل ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز نفت از دولت جمهوری اسلامی را وارد کرده بود و عمده خرید این کشور میعانات بود که نوع بسیار سبک نفت خام است.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی که بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است، در ژانویه بر مبنای سالانه ۲.۹ درصد رشد کرد و به ۳.۶۱ میلیون تن معادل ۸۵۳ هزار و ۷۶۹ بشکه در روز رسید.