آخرین آمار ویروس کرونا در جهان در روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

0
194

جریان زندگی و فعالیت اقتصادی در ایران برغم ادامه روند ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، با طرح جدید دولت موسوم به «فاصله گذاری هوشمند» به تدریج شکل عادی به خود می‌گیرد.

بر اساس بخشنامه دولت از روز شنبه دو سوم کارکنان دولت به سر کار خود بازگشته و برخی کسب و کارها نیز در استان‌‌های کشور اجازه فعالیت یافته‌اند. این درحالیست که اغلب کشورهای بحران زده ضمن حفظ جانب احتیاط بیشتر، دوره قرنطینه عمومی را تمدید کرده و از شهروندان خواسته‌اند برای غلبه کامل بر این بحران محدودیت‌های وضع شده را برای مدتی دیگر تحمل کنند.

بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تا پایان روز یکشنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۰/ بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تولید کیت‌ تشخیص سریع کرونا در ایران

وزارت بهداشت ایران از تولید کیت‌های تست شناسایی آنتی بادی کووید ۱۹ و تشخیص سریع کرونا خبر داد و اعلام کرد که این کیت‌ها به زودی در دسترس قرار می گیرند. کیانوش جهانپور،‌ سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اعلام این خبر یادآور شد که در فقدان دارو و واکسن قطعی برای مهار بحران کنونی،‌ روش‌های تشخیص سریع ابتلا به ویروس و وجود آنتی بادی کووید ۱۹ در بدن افراد اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را در تسهیل خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت و با جان باختن ۱۱۷ نفر از شهروندان ایران در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا به ۴ هزار و ۴۷۴ نفر و شمار مبتلایان به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است. به گفته وزارت بهداشت ایران نزدیک به ۴۴ هزار نفر نیز از چنگال ویروس کرونا نجات و بهبود یافته اند.

شمار مبتلایان در افغانستان به بیش از ۶۰۰ نفر رسید

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزیر صحت‌عامه افغانستان، تاکنون ۶۰۷ شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان ۱۸ تن جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. دولت افغانستان روز شنبه اعلام کرد که کابل،‌ پایتخت این کشور را در قرنطینه قرار می‌دهد. بر اساس این تصمیم ورود وسائل حمل و نقل موتوری به کابل و نیز خروج مسافران از این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. ویروس کرونا تاکنون به بیش از ۲۵ ولایت این کشور سرایت کرده است.

AP

به گزارش طلوع نیوز به نقل از وزارت صحت افغانستان، ۵۲ مورد تازه ابتلاء به «ویروس کرونا در ۲۴ گذشته در ولایت‌های کابل (۲۸)، کندهار (۸)، هرات (۷)، بلخ (۴)، بامیان (۲)، ننگرهار (۱)، هلمند (۱) و پکتیا (۱)، ثبت شده‌است.»

رئیس جمهوری آلمان: همه‌گیری ویروس کرونا آزمونی برای بشریت است

رئیس جمهوری آلمان از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان به عنوان نوعی «تست بشریت» نام برد و بر خلاف دیگران رهبران جهان مقابله با انتشار این ویروس را یک «جنگ» توصیف نکرد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۲۰ هزار نفر گذشت تا بدین ترتیب این کشور از لحاظ ثبت موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالاتر از ایتالیا و در جایگاه نخست جهان قرار گیرد. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز که به طور منظم روزآمد می‌شود ۲۰ هزار و ۶۰۸ نفر تا کنون به دلیل به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان باخته‌اند. آمریکا که رکورد بیشترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی از این بیماری را نیز به نام خود ثبت کرده تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در میان شهروندان خود شناسایی کرده است.

دولت هند گسترده‌ترین قرنطینه جهان را دو هفته دیگر تمدید می‌کند

سروزیران ایالت‌های هند پس از گفتگوی آنلاین با نارندرا مودی، نخست وزیر، از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه در شبه قاره هند خبر می‌دهند. آخرین روزِ اولین قرنطینه سراسری روز سه شنبه ۱۴ آوریل به سر می‌رسد. دولت فدرال هند هنوز رسما خبر تمدید قرنطینه را تایید نکرده است. کشور پهناور هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت تا به امروز تنها ۲۸۹ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ و ۸ هزار و ۵۰۴ مورد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت و گزارش کرده است.

عربستان محدودیت‌های قرنطینه را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد

مقررات و محدودیت‌های قرنطینه در عربستان سعودی با فرمان پادشاه این کشور تا اطلاع ثانوی تمدید شد. مقررات قرنطینه در عربستان از ۲۳ ماه مارس و به مدت ۲۱ روز آغاز شد. در ریاض، پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ عربستان منع آمد و شد اعلام شده است. تا ظهر روز یکشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان ۴ هزار و ۳۳ نفر و تعداد جان‌باختگان ۵۲ نفر گزارش شده است.

ایتالیا کمترین شمار مرگ و میر روزانه را در سه هفته اخیر ثبت کرد

ایتالیا از ۱۹ ماه مارس تا امروز یکشنبه با ثبت ۴۳۱ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ کمترین شمار مرگ و میر روزانه در سه هفته اخیر را ثبت کرد. ایتالیا با بیش از ۱۵۶ هزار مبتلا بعد از آمریکا و اسپانیا سومین کشوری است که بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را تا به امروز دارد. بیش از ۱۹ هزار و ۸۹۹ نفر نیز در این کشور قربانی این ویروس مرگبار شده‌اند.

Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved

شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا دوباره روند صعودی گرفت

شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا بار دیگر در این کشور با ثبت ۶۱۹ مورد مرگ روزانه روندی صعودی به خود گرفت. شمار مبتلایان در اسپانیا بیش از ۱۶۳ هزار نفر و شمار قربانیان کرونا تا ظهر امروز یکشنبه ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر ثبت شده است.

بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که در پی ابتلا به کرونا و وخامت حالش از روز دوشنبه در آی‌سی‌یو به سر می‌برد، ابتداء عصر پنج‌شنبه ۹ آوریل پس از بهبودی نسبی از بخش مراقبت‌های ویژه خارج و امروز یکشنبه از بیمارستان مرخص شد. بنا به گفته دفتر نخست وزیری، آقای جانسون دوره بهبودی پس از بیمارستان را پیش از آن که کارش را از سر بگیرد در خانه سپری خواهد کرد. وی در بخش مراقبت‌های ویژه با ماسک اکسیژن نفس می کشید اما پزشکان از دستگاه تنفس مصنوعی برای او استفاده نکردند. بوریس جانسون می‌گوید بهبودی خود را مدیون تمامی کارکنان بیمارستان است.

برخی مدارس پکن فعالیت خود را از سر می‌گیرند

خبرگزاری رسمی چین از بازگشایی برخی از مدارس در پکن خبر داد. بنا بر این خبر، دانش آموزان بزرگسال دبیرستانی و راهنمایی اجازه خواهند داشت تا در کلاس‌های درس حاضر شوند. دانش آموزان دبیرستانی از ۲۷ آوریل و دانش آموزان راهنمایی از ۱۱ ماه مه به مدارس بازخواهند گشت. در خبر منتشر شده اشاره ای دقیق به گروه سنی دانش آموزانی که اجازه خواهند داشت به مدارس بروند نشده است.

رهبر کره شمالی خواستار مقابله جدی‌تر با کرونا شد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواستار اقدامات بیشتر و فراگیرتری برای ایمن نگاه داشتن شهروندان کشورش در برابر ویروس کرونا شد. در نشست روز شنبه دفتر سیاسی حزب کارگر کره شمالی؛ نشستی که مطابق تصاویر منتشر شده از آن، هیچ یک از حاضران از جمله رهبر کره شمالی ماسک به چهره نداشته‌اند و تنها کمی با فاصله از هم نشسته بودند.

Ap

اسرائیل مناطق یهودیان افراطی را در اورشلیم (بیت المقدس) بست

اسرائیل برخی مناطق اورشلیم (بیت المقدس) را که یهودیان افراطی در آن ساکن هستند از روز یکشنبه بست و تردد افراد را به شدت تحت کنترل گرفت. یهودی‌های افراطی اسرائیل محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند و مأموران پلیس ضد شورش اسرائیل با مواردی از تجمعات یهودیان ارتدوکس برای تشییع جنازه یا مراسم مذهبی و نیز تجمع‌های اعتراضی برخورد کرده و با مقاومت گاه به گاه افراد مواجه شده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسرائیل ۱۰ هزار و ۸۷۸ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از آن ۱۰۳ نفر ثبت و گزارش شده است.

یورونیوز گزارش داد؛ شمار فلسطیینیانی که در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به این ویروس آلوده اند ۲۶۸ نفر اعلام شده است.