آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

0
79

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۱۶ هزار نفر ثبت شد.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا به ۸۵۰۶ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از ۲۰ تا ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید. لاری تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته لاری، استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده شود.

گفتنی است تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

  • ادامه سیر صعودی روند ابتلا به کرونا در قطر؛ شمار مبتلایان از ۷۳ هزار نفر گذشت

در سایه ادامه سیر صعودی روند ابتلا به کرونا در قطر شمار مبتلایان در این کشور از ۷۳ هزار نفر گذشت. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: مقامات قطری اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قطر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون ۷۳۵۹۵ نفر در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۶ نفر از آنها جان خود را از دست داده و ۲۴۱۱۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • ثبت ۱۰۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در الجزایر؛ شمار فوتی‌ها به ۷۳۲ نفر رسید

وزارت بهداشت الجزایر از ثبت ۱۰۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

ایرنا گزارش داد؛ وزارت بهداشت الجزایر همچنین از ثبت ۸ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. بر اساس این گزارش شمار مبتلایان به کرونا در الجزایر تاکنون به ۱۰۴۸۴ نفر رسیده است و این در حالی است که تاکنون ۷۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.