آتنا یزدان پناه: ٣ تن ازعاملان ربودن “یزدان‌پناه یزدی” در ایران هستند وآزادانه قدم میزنند

0
875

با اعلام حکم حبس ابد برای ٦ ایرانی متهم به ربودن “عباس یزدان‌پناه یزدی”، بازرگان ایرانی‌ـ‌بریتانیایی در دادگاهی در امارات متحده عربی، بار دیگر این موضوع رسانه‌ای شده است. با اعلام این حکم، همگان انتظار داشتند ابعاد تاریک این آدم‌ربایی بیشتر روشن گردد و مشخص شود سرنوشت عباس یزدان‌پناه یزدی چه بوده است؟

پس از اعلام حکم این دادگاه اماراتی، خانم “آتنا یزدان‌پناه”، همسر عباس یزدان پناه یزدی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «٣ تن از عاملان اصلی ربودن همسرم هم اکنون در ایران هستند و آزادانه قدم میزنند». او همچنین گفته که «این برای من پایان ماجرا نیست بلکه شروع دیگری است. سرنوشت عباس هنوز نامعلوم است و من مبارزه خود را تا زمانی که همه مسئولین این ماجرا مورد پیگرد قضایی قرار گیرند ادامه خواهم داد».

خبرگزاری رویترز دیروز پنج‌شنبه ٧ اسفند/ ٢٦فوریه، به نقل از مقامات دادستانی دوبی گزارش داد که این ٦ ایرانی متهم شده اند که با حمله به “عباس یزدان‌پناه یزدی” و تزریق دارو، وی را از بندری در شارجه به ایران منتقل کرده اند.

در همین رابطه، روزنامه “گلف‌نیوز” چاپ امارات متحده عربی گزارش داد که ٦شهروند ایرانی در دادگاهی در امارات متحده عربی به اتهام ربودن عباس یزدان‌پناه یزدی، به حبس ابد محکوم شده اند. این روزنامه همچنین نوشت که حکم ٣ تن از متهمان به طور غیابی صادر شده است.

خبرگزاری فرانسه  نوشت: در گزارش روزنامه گلف‌نیوز از متهمان حاضر در این دادگاه اماراتی با حروف اختصاری “ر- الف”، “ک- ج” و “ن- الف” و از متهمان غایب به اختصار “ه- ب”، “ب- ن” و “ی- ن” نام برده شده است.
این روزنامه اماراتی، از فردی با نام اختصاری “س- ه” نام برده که عملیات آدم‌ربایی عباس یزدان‌پناه یزدی را رهبری و هدایت کرده است اما این فرد در زندان درگذشته است.

یاد آور میشویم که یزدان‌پناه یزدی از روز چهارم تیرماه در دبی ناپدید شده است. گفته می شود که وی یک روز پس از آنکه از دفتر خود در دبی از طریق ارتباط اینترنتی ویدئوئی بعنوان شاهد در پرونده کرسنت گواهی داد، ناپدید شده است.

عباس یزدان‌پناه یزدی، از دوستان مهدی هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی بوده است و نام او در پرونده‌ شرکت نروژی”استات اویل” و قرارداد گازی “کرنست” به میان آمده بود.

در باره سرنوشت عباس یزدان‌پناه یزدی، جمهوری اسلامی هرگونه دخالت در ربودن این تاجر بریتانیایی-ایرانی را رد کرده است. این در حالی است که آتنا یزدان‌پناه، همسر وی، پیش تر درباره ناپدید شدن او گفته است که همسرش توسط مأموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ربوده شده ومدت شش ماه در ایران در سلول انفرادی به سر برده است.

در آخرین اظهارنظر پیرامون یزدان‌پناه یزدی، احمد توکلی نماینده مجلس، در صحن علنی مجلس در روز ١٤بهمن اعلام کرده بود که عباس یزدان پناه یزدی در دوبی به قتل رسیده است.