آتش‌سوزی مهیب انبار روغن موتور

0
171

پس از چندین ساعت تلاش بی وقفه تمامی عوامل آتش نشانی، هلال احمر و سایر امدادگران، اتش سوزی گسترده در قزوین مهار شد.

به گزارش تسنیم، در ساعت حدود 18 روز سه شنبه آتش سوزی گسترده‌ای در یک انبار روغن موتور خودرو و نئوپان در حوالی خیابان اسد آبادی به وقوع پیوست که سبب شد تا خیابان‌های اطراف محل حادثه تا شعاع 2 کیلومتری مسدود شود و دود غلیظی آسمان قزوین را فرا بگیرد.

بلافاصله پس از وقوع این آتش سوزی مهیب، مسئولان ارشد استان از جمله استاندار، شهردار، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه، مدیر کل جمعیت هلال احمر قزوین در محل حادثه حاضر شده و شخصا موضوع آتش سوزی و مهار آن را پیگیری و کنترل کردند.

آتش سوزی به قدری وسیع بود که عوامل آتش نشان و امدادگران نمی‌توانستند به محل نزدیک شوند و آتش را مهار کنند، این در حالی بود که مخزن 18 هزار لیتری روغن نیز در آستانه انفجار بود و اگر این موضوع اتفاق می‌افتاد فاجعه‌ای بزرگ در قزوین به وجود می آمد.

برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی این آتش‌سوزی مهیب، بیش از 20 دستگاه آمبولانس و صدها نیروی امدادی در محل حاضر بوده و بیمارستان‌ها و اورژانس‌های قزوین همگی به حالت آماده باش در آمده بودند، این در حالی بود که استاندار قزوین از سه استان مجاور از جمله زنجان، همدان و البرز تقاضای امداد رسانی در صورت عدم توانایی در مهار آتش کرده بود.

به دلیل اینکه مواد محترقه خاصیت اشتعال زایی بسیار زیادی داشتند امکان مهار آن با آب غیر ممکن بود و استفاده از بالگرد نیز به دلیل به جریان در آوردن هوای اطراف ممکن نبود، به همین دلیل و به خاطر جهت وزش باد که به سمت خانه های مسکونی بود، تمامی خانه‌های اطراف تخلیه شده بود تا از آسیب احتالی به آنها جلوگیری شود.

هنوز از دلیل این حادثه و تلفات جانی اطلاعی در دست نیست ولی به گفته منوچهر حبیبی معاون استاندار قزوین این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشته است. بالاخره این آتش سوزی مهیب ساعتی پیش با تلاش تمامی عوامل حاضر در صحنه، نیروهای امدادی و مسئولان استان به صورت کامل مهار شد.