˝12سال بردگی˝، همکاری مشترک برد پیت و استیو مک‌کوئین..

0
421

درام تاریخی ˝12سال بردگی˝ با کارگردانی استیو مک‌کوئین و نقش‌آفرینی برد پیت، از روز 17 ماه اکتبر 2013 (25 مهرماه) در سینماهای سراسر جهان روی پرده می‌رود.

 فیلمنامه درام زندگی‌نامه‌ای “12سال بردگی” را جان ریدلی، بر اساس کتابی به همین نام نوشته سلیمان نورتپ، به رشته تحریر درآورده و استیو مک‌کوئین، فیلمساز جوان و سیاهپوست آمریکایی پس از دو فیلم موفق “گرسنگی” و “شرم” آن را کارگردانی کرده است.

داستان این درام تاریخی که در زمان قبل از جنگ‌های داخلی ایالات متحده رخ می‌دهد درباره زندگی برده‌ای به نام سلیمان است که پس از ربوده شدن در بخش شمالی نیویورک، به صورت رایگان در بازار برده‌داری فروخته می‌شود و مجبور می‌شود نزدیک به 12 سال مانند یک برده کار و زندگی کند.

به گزارش هنرآنلاین؛ صحنه‌های این فیلم تاریخی زندگی‌نامه‌ای در نیواورلئان و لوئیزیانا فیلمبرداری شده و کمپانی‌های رجنسی انترگرایز، ریور رود انترتیمنت و پلن بی انترتیمنت به صورت مشترک آن را تهیه و تولید کردند.

به نوشته هالیوودنیوز، فیلم “12سال بردگی” بعد از فیلم موفق و پرفروش “جنگ جهانیz” دومین فیلم سینمایی برد پیت در سال 2013 میلادی است که اکران می‌شود و با توجه به ساخته‌های قبلی استیو مک‌کوئین، منتقدان سینمایی از این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های جدی و مهم سال جاری میلادی نام می‌برند.

برد پیت، بندیک کامبربک، کایکل فاسبندر، سارا پائولسون، پائول دانو، پائول گیمتی، جرارد دیلاهانت، تاران کیلام، آلفر وودارد، اسکات مک‌نیری، کوئیتل ایفور، راث نگا و دوایت هنی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.