۳۵ سال حبس برای حسن رعیت

0
421

سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت حسن رعیت به ۳۵ سال حبس خبر داد.

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد.

وی تصریح کرد: در این پرونده ۲۰ نفر محکومیت یافتند که اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده ناظر بر معاونت در جرایم فوق الذکر است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ خداییان افزود: این افراد با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده بودند و وام‌های کلانی را از برخی بانک‌ها گرفته بودند. در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمایند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود.

حسن رعیت میرکاظمی در انتخابات سال ۱۳۸۸ به عنوان گروهی از موتورسواران بسیجی لباس شخصی با اسلحه کمری به مردم معترض به انتخابات نمایشی در خیابان شلیک میکرد.

سید حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت ، برادر سید روح الله و سید علی اصغر میرکاظمی و از دوستان محمد رضا طاهری، مداح تهران و همکار و دستیار بابک زنجانی در فعالیت های اقتصادی جزیره کیش بود. او فعالیت های فرهنگی و اقتصادی گسترده ای در زمینه ساخت کارخانه فولاد و ذوب آهن در ازنا الیگودرز داشته و از بزرگ ترین بدهکاران بانک کشاورزی در دهه هشتاد شمسی به شمار می رود. او تابستان ۹۸ طبق گفته سخنگوی قوه قضاییه، بازداشت شد.

باغ وحش حسن رعیت در کیلومتر ۱۸ جاده کرج با ادعای ۱۷ قلاده ببر، بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرده است. باغی معروف به بهشت گمشده که گونه های جانوری زیادی در آنجا نگهداری می شود و مجوز دار بوده و محفل مهمانی های حسن رعیت پیش از بازداشت وی محسوب می شود.