یک شرکت چینی: واکسن کرونا به زودی تولید می‌شود

0
329

محققان يک شرکت داروسازی چینی روز دوشنبه 2 ژوئن از تهیه واکسنی برای ویروس کرونا خبر دادند. طبق گفته محققان این شرکت این واکسن با میزان موفقیت 99 درصد در آزمایش‌های بالینی انجام شده کارایی خود را ثابت کرده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «ذسان» این شرکت با اعلام این خبر روزنه امیدی را برای مردم جهان باز کرده است. طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از 6 میلیون نفر در سرتاسر جهان به بیماری کرونا مبتلا و صدها هزار نفر را نیز تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش روزنامه بریتانیایی «The Sun » شرکت چینی «Sinovac» متخصص در تحقیقات بیوتکنولوژی وارد مرحله دوم آزمایش‌های مرتبط با واکسن ویروس «Corona» شده است.

به نوشته این روزنامه تاکنون بیش از هزار داوطلب در این مرحله آزمایش شرکت کرده‌اند.

محققان چینی بسیار خوش بین هستند که به زودی واکسن مناسبی برای از بین بردن ویروس کرونا تولید خواهند کرد.

این شرکت چینی گفته است که ورود به مرحله سوم آزمایش‌ها در در بریتانیا انجام خواهد شد برای همین منظور شرکت انجام مذاکرات مقدماتی را آغاز کرده است.

به گفته این روزنامه به نقل از شرکت چینی این آخرین مرحله در زمینه تحقیقات تهیه واکسن خواهد بود.

لیو بیشان، محقق شرکت چینی در پاسخ به این سؤال که آیا آزمایشات انجام شده تاکنون موفقیت آمیز بوده است ، گفت: «بله ، بله قطعاً موفق بود. من 99٪ درصد از موفقیت آن اطمینان دارم.».

شرکت «Sinovac» اواخر ماه گذشته نتایج تحقیقات پزشکی خود را در یک مجله علمی منتشر کرد و از واکسنی آن را «Corona fak» نامید، خبر داد . این شرکت در آن زمان اعلام کرد، این واکسن موفق شده است تا میمون‌ها را در برابر بیماری ویروس کرونا محافظت کند.

شرکت چینی در آن زمان اعلام کرد که امیدوار است آزمایشات بالینی این واکسن را در سه مرحله در خارج از چین انجام دهد، زیرا کاهش مبتلایان در داخل چین تا حدودی باعث دشواری این آزمایشات شد.

هلن یانگ مدیر اجرایی روابط سرمایه گذاران این شرکت چینی، گفت: «ما با بسیاری از کشورهای اروپایی در حال گفت‌وگو هستیم و فکر می‌کنم با بریتانیا مذاکرات خوبی داشته‌ایم».

شرکت سینواک قرار است در اولین مرحله تولید حدود 100 میلیون واکسن فراهم کند.

العربیه گزارش داد؛ یانگ می‌گوید:« البته ما توصیه نمی‌كنیم كه اکنون همه ساكنان زمین واكسن استفاده كنند. ما این مسئله را با بسیاری از كشورها مورد بحث قرار داده‌ایم و قرار است ابتدا گروه‌هایی را كه در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند مانند پرسنل پزشکی یا سالمندانی را واکسن کنیم و سپس کسانی که معرض خطر این بیماری قرار دارند، را واکسن کنیم».