یادداشت همسر زندانی آمریکایی، برای هزارمین روز بازداشت او در ایران

0
252

همسر «ژیو وانگ» زندانی آمریکایی چینی تبار در ایران، در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست، با اشاره به این که ماه جاری مصادف با هزارمین روز حبس ناعادلانه همسرش توسط جمهوری اسلامی خواهد شد، خواستار کمک جامعه جهانی برای آزادی او شد.

«هوا کیو» دراین یادداشت که در وبسایت واشنگتن پست منتشر شد، یادآوری کرده است زمانی که «ژیو» دانشجوی دکترای دانشگاه پرینستون توسط جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی بازداشت و به زندان اوین در تهران منتقل شد، پسر شان «شائوفان» تنها سه سال داشت.

او با تاکید بر این که همسرش قربانی بی‌گناه خصومت ورزی جمهوری اسلامی علیه آمریکاست، می گوید گرچه ژیو تنها عضو خانواده است که در زندان به سر می‌برد، اما کل خانواده عوارض آن را می‌پردازند.

خانم کیو می گوید من از دولت‌های جمهوری اسلامی، ایالات متحده و چین، و همچنین دیگر اعضای جامعه بین المللی عاجزانه می‌خواهم که گرد هم آیند و راهی برای آزادی این مرد بی گناه بیابند و او را بدون درنگ نزد خانواده اش بازگردانند.»

پیشتر مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همزمان با نزدیک شدن هزارمین روز بازداشت آقای وانگ در ایران، ضمن بازنشر پیام توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا از جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری تمامی شهروندان آمریکایی شده بود که ناعادلانه در ایران زندانی یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش صدای آمریکا؛ چندین آمریکایی و شهروند دو تابعیتی مدتهاست که در ایران توسط دولت جمهوری اسلامی زندانی هستند.