گزارش «اینتل لب» از فعالیت ساخت و ساز جدید در مجتمع نظامی پارچین

0
385

چهار سازه جدید احاطه شده توسط تپه‌های خاکی مرتفع برای انحراف انفجار در طرح شماره 6 مجتمع نظامی پارچین در دست ساخت است.

موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی «اینتل لب» روز یکشنبه 18 آوریل 2021، در گزارشی با تجزیه و تحلیل تصویر ماهواره‌ای از مجتمع نظامی پارچین، نوشت فعالیت‌های ساخت و ساز جدیدی در این مجتمع نظامی در جریان است.

مجموعه پارچین در زمینه تحقیق و توسعه، تولید سلاح‌های شیمیایی، فناوری لیزر برای غنی‌سازی اورانیوم و همچنین آزمایش مواد منفجره قوی برای سلاح‌های هسته‌ای نقش دارد.

به گزارش «اینتل لب» فعالیت‌های جدید پس از اتمام توسعه و ساخت و سازهای دیگر در نوامبر سال 2020، که شامل ده ساختمان جدید احاطه شده توسط دیوارهای بتونی بلند و ضخیم بوده، مشاهده شده است.

این فعالیت گسترده ساخت و ساز از سال 2018 احتمالاً مربوط به برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی باشد، با این حال، نمی‌توان منتفی دانست که بخشی از این فعالیت‌ها می‌تواند به فعالیت‌های محدودشده دیگر یا تحت نظارت برجام کمک کند. منطقه پارچین در شرق تهران منطقه پارچین در شرق تهران

«آسوشیتدپرس» ژوئن 2020، در گزارشی با استناد به عکس‌های ماهواره‌ای از انفجار در یک منطقه کوهستانی در شرق تهران (پارچین) خبر داد. داود عبدی، سخنگوی وزارت دفاع هم گفت که انفجار در «مخازن گاز» صورت گرفته اما توضیحات دقیقی درباره علت انفجار ارائه نکرد.
در ادامه مسئولان جمهوری اسلامی و رسانه‌های داخلی مدعی‌ شدند که این انفجار در منطقه «غیرنظامی» رخ داده و هر گونه اظهارنظر دیگر را شایعه خواندند.

به گزارش العربیه؛ بنا به گزارش «آسوشتیدپرس»، محل دقیق انفجار سال 2020 در صنایع موشکی ایران در «خجیر» بوده است.