گروسی: در صورت عدم توافق جمهوری اسلامی و آمریکا با اوضاع تازه‌ای روبرو خواهیم شد

0
111

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با رادیو و تلویزیون ژاپن «ام‌اچ‌کی» گفت: «اگر جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به توافق نرسند، جامعه جهانی با وضعیت جدیدی روبرو خواهد شد.»

این در حالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه 24 فوریه اعلام کرد صبر و شکیبایی آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی برای بازگشت به بحث در مورد برجام، حدود معینی دارد.

جمهوری اسلامی به شکل رسمی به پیشنهاد هفته گذشته آمریکا برای گفت‌و گو در نشست مشترک با کشورهای عضو برجام، پاسخ نداده‌است.

پرایس در پاسخ به این پرسش در جلسه مطبوعاتی که آیا مهلتی برای پایان این پیشنهاد مقررشده، گفت که اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی در نقض مفاد برجام و محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، این موضوع را «یک چالش فورس ماژور» برای واشینگتن تبدیل کرده‌است.

العربیه نوشت؛ او افزود: «شکیبایی ما حد و مرزی دارد اما ما بر این باوریم و رئیس‌جمهوری نیز در این زمینه واضح بود … که موثرترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای، راهبرد دیپلماتیک است.»