کرونا جان دو نفر در قم را گرفت

0
305

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آن‌ها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که تاکنون مواردی که در قم مشکوک به کرونا بوده‌اند، در بخش‌های ایزوله تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

دکتر کیانوش جهانپور ، درباره آخرین اقدامات انجام شده در قم درخصوص بیماری کرونا، گفت: تیم مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت در قم مستقر شده و بررسی‌های لازم را انجام داده و اقداماتی مانند اخذ شرح حال، مراقبت و در صورت نیاز انجام آزمایشات لازم را بر اساس پروتکل‌ها از افراد انجام می‌دهند. این اقدامات در صورت نیاز حتما درباره اطرافیان دو بیماری هم که فوت کرده‌اند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مواردی که در قم نسبت به آن‌ها مشکوک بودیم، تحت مراقبت خاص در بخش ایزوله قرار گرفته‌اند، افزود: آزمایشات این افراد ارسال شده و بعد از مشخص شدن جواب آزمایش‌ها میتوانیم اعلام کنیم که کدام یک مبتلا هستند و کدام یک مبتلا نشده‌اند.

وی همچنین گفت: اگر مردم فعلا در تهران و قم درباره کرونا سوالی داشتند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی شش تماس بگیرند و سوالات‌شان را از کارشناسان مربوطه بپرسند.

مدارس و دانشگاه‎های قم پنج‌شنبه تعطیل است

گزارشها حاکی است که کلیه مدارس ، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم به منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در موضوع کرونا تعطیل خواهد بود.

در همین حال در پی اعلام فوت دو نفر در قم در اثر احتمالی بیماری کرونا و ادامه آزمایش ها برای قطعیت یافتن آن، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت که شیوع بیماری کرونا در قم کنترل‌شده است و از مردم می‌خواهیم همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری نباشند.

وی خاطرنشان کرد: دقایقی قبل جلسه‌ای با رییسان بیمارستان‌های قم برگزار و گزارشی از وضعیت درمانی و تجهیزات مراکز درمانی قم ارائه شد.

 ماسک کافی در دسترس است

قدیر ادامه داد: تمام مراکز درمانی قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی نیز به میزان کافی در دسترس است.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهداشت فردی را رعایت و دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کنند.

وی افزود: مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مردم بدانند وقتی‌که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.