کانال ۱۳ اسرائيل: بررسی حملات بیشتر به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی در کابینه امنیتی

0
206

در گزارش کانال ۱۳ اسرائیل آمده است که بنی گانتس، وزیر دفاع این کشور “برخورد فعال” با جمهوری اسلامی را ترجیح می‌دهد، اما همچنان نگران است که این رویکرد “آسیب واقعی به امنیت اسرائیل” وارد کند؛ امری که از یک سو می‌تواند آمریکا را در تنگنا بگذارد و از سوی دیگر ایران را وادار به انتقام‌جویی کند.

گانتس روز دوشنبه ۱۲ آوریل خواستار تحقیقات در سطح بالا در مورد درز اطلاعات به رسانه‌ها از سوی مسئولان اسرائیلی درباره حمله به جمهوری اسلامی شد. او گفت که درز این اطلاعات به رسانه‌ها “به نیروهای نظامی ما، به امنیت ما و به منافع دولت اسرائیل آسیب خواهد رساند”.

وزیر دفاع اسرائیل به ویژه به اظهاراتی در مورد حمله به تاسیسات نظنز اشاره کرد که در آن‌ها به “مقامات اطلاعاتی و امنیتی” و “مقامات غربی” استناد شده بود بی‌آنکه نامی از آنها برده شود؛ تا جایی که این تصور ایجاد شود که آنها واقعا مقامات اسرائیلی بوده‌اند.

بنی گانتس روز دوشنبه ۱۲ آوریل پس از ملاقات با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که به اسرائیل سفر کرده بود، در برابر خبرنگاران گفت، این که می‌گویند “مقامات غربی”، کاملا بی‌اساس است.

در این کنفرانس مطبوعاتی از گانتس پرسیده شد: «آیا این نگرانی را ندارید که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل که موساد زیر نظر دفتر او عمل می‌کند، نه به دلایل امنیت ملی، بلکه بر پایه منافع سیاسی خود عمل کند و این قصد را داشته باشد تا با تکیه بر شبح جنگ، متحدان بالقوه خود را برای تشکیل یک دولت ائتلافی زیر فشار بگذارد؟»

دویچه وله نوشت؛ گانتس پاسخ داد: «من فکر می‌کنم که نخست‌وزیر از تجربه پربار سیاسی و دیپلماتیک برخوردار است و من آن را دستکم نخواهم گرفت. من فکر می‌کنم که تمام دیگر گزینه‌ها را باید کنار گذارد و امیدوارم که او نیز چنین خواهد کرد.»