کارآگاه خصوصی برای آدم ربایی باید باور کنیم!؟ بقلم حمید جباری

0
868

حکایت طرح و نقشه آدم ربایی دولت ایران برای معصومه قمی (علینژاد) شاید در پرده نخست برای ایرانی هایی که هرگز در فضای کشور آمریکا زندگی نکرده اند، قابل باور باشد اما شهروندانی که در خاک ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند و به آنجا رفت و آمد دارند متوجه باگ های این سناریو خواهند شد.
در وهله نخست اگر قرار بر این بود چنین سناریو طرح ریزی و به مرحله اجرا در می آمد،بایست سراغ ابزار درست می رفتند، جامعه  از ملیت های مختلف که سالهاست غیر قانونی  که در اکثر ایالات های این کشور بصورت غیرقانونی روزگار می گذارند و اکثر به هیچ اصولی پایبند نیستند و گاهی دیده شده در کارخانجات به زحمت کار بین ۸تا۱۲دلار در ساعت به کار سخت مشغول می باشند.حاضر هستند با هزار دلار آدم بکشند یا برخی باندهای تبهکاری متشکل از آفریقایی تبارها و همین مکزیکی ها که کارتل های بزرگ قاچاق  مواد مخدر قتل و آدم ربایی از معمولی ترین کارهای این گروههاست.
کمی به گذشته رجوع کنیم رژیم استبدادیی ایران برای ربایش حبیب اسیود رهبر گروه نضال در استانبول ترکیه دست به دامان باند مافیایی ناجی شریفی زیندشتی شدند و ایشان با یک نقشه تمیز و تله کردن یک‌زن او را از فرودگاه استانبول با یک ون به مرزهای شرق ترکیه بردند و تحویل مقامات ایران دادند و حال اینکه چند میلیون دلار دست خوش گرفتند بماند!؟
دومین عملیات آدم ربایی رژیم ایران که در کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت و آنجا نیز باندهای تبهکار نقش نخست را داشتند، جمشید شارمهد مدیر شبکه تلویزیونی ساکن آمریکا ربوده و به ایران فرستاده شد.
طرح فریب و ربایش روح االله زم را که فراموش نکردید شیرین نجفی طرحی چند ساله و طرح رفاقت کاری و خانوادگی با نمایش ۵۰۰ یورویی های معروف در واتساپ وعده ملاقات با سیستانی بابودجه میلیون دلاری تاسیس تلویزیون زم را وسوسه کرده و او را به عراق کشاند تا با پای خودش به دام بی افتد و با کثیف ترین شگردها رو را تخلیه اطلاعاتی کردند و دست آخر هم اعدام نابه هنگام پرونده اش را بستند.
حال پازل ها رو کنار هم بگذاریم و باگ های این سناریوی خیالی را مرور کنیم، مهرداد خاضعین و افرادی که مقامات آمریکایی از ایشان به عنوان متهمین پرونده مزبور نامبردند درست با افراد سرشناس در ایران ارتباط داشته اند و محافل مذهبی دایر می کردند بیشتر از اینکه نامشان در این قضایا پررنگ بوده باشد، احتمال اینکه در پولشویی و دور زدن تحریم ها به دولت ایران کمک کرده باشند بیشتر است و اگر برای این موارد محاکمه شوند عادلانه تر به نظر می رسد!؟
بنابراین حکومتی که با دروغ و نیرنگ روی کار آمد و ۴۲ سال با کثیف ترین شگردهای نانوشته زمامداری ایران را اشغال کردن و کوچکترین اعتراض را با بدترین شکل در نطفه خفه می کنند بعید است این چنین بدنبال ربایش بروند.
این را گفتیم تا مخاطب بداند طرح آدم ربایی با استخدام کارآگاه خصوصی و این سناریو بچه گانه همخوانی ندارد، آمریکایی هایی که می توانستند همان سال اول بشار اسد را از میان بردارند ۸ سال خاورمیانه را در جنگ و التهاب نگه داشتند تا با مشارکت روسیه منطقه را چپاول کنند!؟
شما تصور می کنید تفکر حضور نظامی چندین ساله آمریکا در افغانستان چیست یعنی با این قدرت نظامی سرکوب طالبان کمتر یک ماه زمان می برد؟مگر کل دارو دسته پابرهنه طالبان چقدر است؟
آری سناریوی ۱۱سپتامبر هم نقشه پنتاگون بود تا دنیا را فریب دهند و تصمیم گردانندگان دنیای سرمایه داری هرگاه یه موضوع را می طلبد.
حال اینکه اف بی ای به معصومه قمی (علینژاد) اطلاع دهد حکومت ایران در پی ربایش هستند چه دردی از مردم مظلوم و تحت ستم ایران دوا می کند!؟
دولت ایالات متحده اگر میخواهد حسن نیت خود را به مردم ثابت کند،نزدیک ۵۰۰۰ نفر از فرزندان و نزدیکان سران قدرت ایران که با چپاول ثروت ایران پول ها رابه ایشان در آمریکا تزریق می کنند اخراج کرده و اموال مستغلاتشان را مصادره و تا زمان استقرار یک حکومت مردمی بلوکه نماید.
برای آمریکا که می تواند باحمله سایبری تاسیسات اتمی رژیم آخوندی را مختل کند یا درسیستم حمل و نقل و سایر نفوذ داشته باشد.
ازبین بردن سران حکومت استبدادی ایران کار سخت و دشواری به نظر نمی رسد.
اما آشکار است که این میان مردم عوام بایست هزینه این قدرت طلبی های دولت ها بپردازند تا جهان سرمایه داری به حرکت خود ادامه دهد امید به آینده بهتر برای ایران عزیز تا مادامی که مردمان سرزمین مادری باهم متحد نشوند خیالی بیهوده است زیرا امیدی به عوامل خارجی داشتن برای رهایی تغییری در سرنوشت نه ایران و نه هیچ کشور جهان سوم ایجاد نخواهد کرد.