پیام ناامید کننده سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا

0
219

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه 23 ژوئیه 2020 بار دیگر با هشدار در باره خطر بیماری کرونا که تاکنون بیش از 15 میلیون نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است، از کشورهای جهان خواست تا در زمینه آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری احتیاط به خرج داده و خطرات بیماری کرونا را جدی بگیرند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین در باره اعلام نتایج امیدوارکننده‌ای که تاکنون در باره واکسن کرونا که بسیاری از مردم سراسر جهان به انتظار آن نشسته‌اند، اعلام کرد ، به این زودی نباید به این واکسن دلگرم شد چرا که به گفته این سازمان جهانی این واکسن تا پایان سال جاری و نیمه اول سال میلادی جدید آماده نخواهد شد.

مایک رایان ، مدیر اجرایی برنامه اضطراری این سازمان جهانی گفت: «انتظار نداشته باشید كه واكسنی علیه كروناویروس قبل از پایان نیمه اول سال آینده آماده شود».

او افزود: «به یقین می‌توان گفت که نیمه اول سال آینده هم بدون دسترسی به واکسن کرونا سپری خواهد شد».

رایان همچنین افزود: «محققان به پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید واکسن‌هایی که از ابتلا به کروناویروس جلوگیری می‌کنند رسیده‌اند و تعدادی از آنها نیز وارد آزمایش‌های مرحله نهایی شده‌اند، اما پیش بینی نمی‌شود که تا قبل از اوایل سال 2021 بتوان از آن واکسن‌ها استفاده کرد».

علاوه بر این او هشدار داد كه بسیاری از مبتلایان به Covid-19 که از عوارض شدید آن نااگاهند در طولانی مدت با مشکلات سلامتی روبرو خواهند شد.

رایان اظهار داشت: «روند التهاب در رگ‌های خونی کوچک هنگام ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند باعث عفونت ریه‌ها برای مدت طولانی شود و این عفوت‌ها برای ترمیم مجدد ریه و سیستم عروقی قلب جهت عملکرد مجدد به طور عادی، وقت طولانی خواهد گرفت».

العربیه نوشت؛ او گفت این وضعیت ممکن است باعث ضعف انسان بیمار و عدم توانایی او در انجام وظایف روزمره خود شود.