پمپئو: کارزار فشار حداکثری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرده است

0
26

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، دستاوردهای کارزار فشار حداکثری را حفظ جان بسیاری از شهروندان آمریکا و جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای خواند.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه چهارم آذر در گفت‌وگویی با برت بِیر از برنامه «گزارش ویژه» شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز با اشاره به کارزار فشار حداکثری علیه رژیم جمهوری اسلامی گفت: «ما جان خیلی‌ها، جان خیلی از آمریکایی‌ها را نجات دادیم. به خاطر اقداماتی که ما انجام دادیم، امروز نیازمند حضور شمار کمتری از نیروهای‌مان در خاورمیانه هستیم.»

آقای پمپئو «توانایی، افراد هوشمند، و پول» را ابزارهای واقعی برای ساخت سلاح هسته‌ای دانست و گفت که ایالات متحده این پول را از رژیم جمهوری اسلامی دریغ کرده است.

وی افزود: «من فکر می‌کنم [مقامات] رژیم جمهوری اسلامی گفته‌اند که به دلیل انزوایی که ما ایجاد کرده‌ایم، آن‌ها از ده‌ها و ده‌ها میایارد دلار ثروت محروم شده‌اند.»

صدای آمریکا نوشت؛ وزیر خارجه آمریکا گفت: «من اطمینان دارم که این راه درستی است. دلجویی از تروریست‌ها، دلجویی از آن‌هایی که آرزوهای سلطه‌جویانه‌ دارند، دلجویی از کسانی که حامی مالی شبه‌نظامیان در سرتاسر منطقه و بی‌ثباتی خاورمیانه هستند، نمی‌تواند راه درستی باشد. این، آنها را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌دهد و ما هیچ‌گاه نباید به رژیم جمهوری اسلامی چنین فرصتی بدهیم.»