پمپئو: رژیم جمهوری اسلامی بارها پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه آمریکا را رد کرده است

0
166

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، با تاکید بر این که آمریکا بارها پیشنهاد کمک به مردم ایران را مطرح کرده و رژیم آن را رد کرده است، مردم ایران را قربانیان این تصمیم رژیم جمهوری اسلامی دانست.

مایک پمپئو شامگاه دوشنبه ۱۱ فروردین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «ما بارها پیشنهاد کمک به مردم ایران را مطرح کرده‌ایم. این یک بحران انسانی درون جمهوری اسلامی هم محسوب می‌شود. ما پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه خود را داده‌ایم.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «ما پیشنهاد کرده‌ایم که اگر آن‌ها نمی‌خواهند از آمریکا کمک بگیرند، ما به کشورهای دیگر کمک می‌کنیم تا آنها کمک‌هایشان را به ایران بفرستند. پیشنهاد ما از اول به جای خود بوده و هنوز هم به جای خود باقی است.»

مایک پمپئو گفت: «متاسفانه رژیم جمهوری اسلامی و رهبری‌اش پیشنهاد کمک بشردوستانه از سوی ما، [یعنی] آمریکا، را رد کرده است. این واقعا مایه شوربختی مردم ایران است. [شماری از] مردم ایران جان خود را از دست خواهند داد.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده هم روز دوشنبه ۱۱ فروردین در توئیتر خود نوشت: «از دروغگویی و دزدی دست بردارید. اگر رژیم جمهوری اسلامی برای رویارویی با ویروس کرونا به پول نیاز دارد، می‌تواند از میلیاردها [دلار] که در صندوق پوشش سرمایه معاف از مالیات #خامنه‌ای وجود دارد، استفاده کند.»