پمپئو: اگر جمهوری اسلامی تغییری بنیادین در رفتار خود ندهد، می‌تواند شاهد فروپاشی اقتصادش باشد

0
185

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در پیامی با اشاره به اعزام نیرو به عربستان سعودی، آن را از موارد بازدارندگی در مورد جمهوری اسلامی خواند و همچنین هشدار داد که جمهوری اسلامی باید رفتارش را تغییر دهد وگرنه می‌تواند نظاره‌گر فروپاشی اقتصادش باشد.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه ۱۹ مهر ماه در پیامی در توئیتر گفت که اعزام نیرو و منابع نظامی از سوی ایالات متحده به عربستان سعودی، برای افزایش توان دفاعی و کمک به احیای بازدارندگی در مقابل تخاصم جمهوری اسلامی است.

مایک پمپئو در ادامه افزود: رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران باید به طور بنیادین رفتار خود را تغییر دهد و مانند کشوری عادی رفتار کند، یا این که می‌تواند نظاره‌گر فروپاشی اقتصادش باشد.

این اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا، تنها ساعتی بعد از نشست خبری وزیر دفاع ایالات متحده است که از اعزام نیرو و امکانات به عربستان خبر داده بود.

وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه ۱۹ مهر در یک نشست خبری گفت در پاسخ به تهدیدات ادامه‌دار در خاورمیانه، دستور داده است دو اسکادران جنگی اضافه و نیروی پشتیبانی به منطقه اعزام شود.

دولت آمریکا رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران را در صدر حامیان دولتی تروریسم در جهان می‌داند و می‌گوید با ادامه رفتارهای بی‌ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریستی خود، امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ پس از خارج کردن آمریکا از توافق اتمی موسوم به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند. همچنین دولت پرزیدنت ترامپ در راستای سیاست فشار حداکثری، تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلام اعمال کرده است.