پرواز مجدد بمب‌افکن‌های بی52 بر فراز خلیج فارس

0
224

بمب‌افکن‌های آمریکایی بی52 مجدداً بر فراز آب‌های خلیج فارس به‌پرواز درآمدند که ظاهراً پیامی خطاب به رژیم جمهوری اسلامی بود. فرماندهی مرکزی آمریکا تأکید کرد که هواپیماهای بی52 به‌هدف نشان‌دادن عزم و اراده آمریکا در خاورمیانه به پرواز در آمدند.

در بیانیه چهارشنبه 27 ژانویه سنتکام آمده ‌است که واشینگتن نسبت به حفظ امنیت شرکای خود و همچنین ثبات منطقه‌ای، متعهد است.

پای‌بندی به سیاست بازدارندگی

ساعاتی پیش یک مقام آمریکایی به «وال استریت ژورنال» تأکید کرد که نیروهای آمریکایی، نسبت به موضع دفاعی پایدار در راستای بازدارندگی از هرگونه تجاوز به منطقه و تقویت امنیت منطقه‌ای و اطمینان بخشیدن به متحدان، پایبند هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پرواز مجدد بمب‌افکن‌های بی52 بر فراز خلیج فارس، نمایش قدرت علیه رژیم جمهوری اسلامی است.

در این نوشته آمده‌ است که این ششمین پرواز این نوع بمب‌افکن‌های سنگین از ماه نوامبر و سومین بار در طول ژانویه است که بیانگر اقدام ایالات متحده در اعمال سیاست بازدارندگی علیه رژیم جمهوری اسلامی است، در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده، هنوز در مورد سیاست خود در قبال رژیم جمهوری اسلامی، تصمیم نگرفته‌ است.

قابل توجه است که واشینگتن طی ماه‌های گذشته، با نشان‌دادن بازدارندگی که شامل ارسال چند باره بمب‌افکن‌های دارای قابلیت‌های هسته‌ای، اعلام عبور زیردریایی هسته‌ای از نزدیکی خلیج فارس و تمدید مأموریت ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس‌نیمیز» در منطقه، حضور نظامی خود را تقویت کرده‌ است.

العربیه نوشت؛ این پروازها در ماه ژانویه بر فراز خلیج فارس و خاورمیانه، به علت نگرانی و وجود داده‌های اطلاعاتی در مورد احتمال انجام اقدامات تلافی جویانه رژیم جمهوری اسلامی در اولین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در حمله پهپادی آمریکا، شدت گرفته‌ است.