پرزیدنت ترامپ: اگر جمهوری اسلامی دست‌ از‌ پا خطا کند، ضربه‌ای سهمگین خواهد خورد

0
194

رئیس جمهوری ایالات متحده با تاکید بر این که آمریکا به دنبال «وارد شدن به جنگ» نیست، به جمهوری اسلامی هشدار داد اگر خطایی از آن سر بزند، به شدت با آن رژیم برخورد خواهد شد.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز دوشنبه ۲۹ مهر ماه در حاشیه جلسه کابینه به خبرنگاران گفت: «درست در زمانی که من در تلاش برای پایان دادن به جنگ‌های‌مان هستم ممکن است مجبور به آغاز جنگ دیگری شویم. ما حالا از لحاظ آمادگی در بهترین وضع هستیم. اگر جمهوری اسلامی کاری کند، ضربه‌ای بی‌سابقه خواهد خورد. ما گزینه‌هایی را در دست بررسی داریم.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: «ما داریم خیلی کارها می‌کنیم و دلیل ندارد وارد جنگ های ناتمام شویم. من شعارم در انتخابات این بود که نیروهایمان را به خانه بازمی‌گردانم. حامیان من در دالاس از دو چیز خیلی راضی بودند: یکی این که دیوار را تمام می‌کنیم و دیگر این که نیروهایمان را به خانه می‌آوریم.»

کارزار برای تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی

دولت آمریکا رژیم جمهوری اسلامی را در صدر حامیان دولتی تروریسم در جهان می‌داند و می‌گوید با ادامه رفتارهای بی‌ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریستی خود، امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

پرزیدنت ترامپ پس از خارج کردن آمریکا از توافق اتمی موسوم به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند. همچنین دولت پرزیدنت ترامپ در راستای سیاست فشار حداکثری، تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کرده است.

در حال حاضر صنایع نفت جمهوری اسلامی به طور کامل از سوی آمریکا تحریم شده است. همچنین بخش‌هایی از صنایع پتروشیمی جمهوری اسلامی و همچنین خرید و فروش برخی فلزات تحریم شده است.

ایالات متحده آمریکا همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و متعاقب آن بخش‌های دولتی جمهوری اسلامی که با سپاه در تماس هستند را به تدریج به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اول خرداد سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ، ۱۲ شرط ایالات متحده برای توافق با جمهوری اسلامی را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌های ایالات متحده از جمهوری اسلامی یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی است.

به گزارش صدای آمریکا؛ برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.