پایان حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه؛ به قلم فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعات و امنیت

0
433

قرار است نیروهای آمریکایی در سوریه علیه جمهوری اسلامی وارد عملیات نظامی شوند و روسیه نیز حفاظت از مرزهای مشترک اسرائیل را با سوریه توسط شبه‌نظامیان خود چرکسی ! ها به عهده گرفت.

سفر ناگهانی رئیس ستاد ارتش آمریکا به اسرائیل روز جمعه 24 ژوئیه 2020 میلادی، در راستای هماهنگی ستادهای مشترک ارتش‌های آمریکا و اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان بود.

ژنرال آمریکایی مایک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل سفر کرد و با رئیس ستاد ارتش اسرائیل ژنرال آویو کوشاوی، وزیر دفاع بنی گانتس، وابسته نظامی آمریکا در بیت‌المقدس، وابسته نظامی اسرائیل در واشنگتن، هیئت روابط خارجی ارتش اسرائیل، مدیر اطلاعات ارتش اسرائیل، سرلشکر تامیر هیمن و مدیر استراتژی و مدیر دایره سوم، سرلشکر تال کالمان و یوسی کوهن رئیس موساد ملاقات حضوری داشت و با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر ملاقات تصویری و از راه دور انجام داد.

این ملاقات ناگهانی میان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و مقامات اسرائیلی در رابطه با تنش‌ها با ایران و حزب‌الله و افزایش هماهنگی‌های دو کشور آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان می‌باشد.

این ملاقات پس از ماجرای پیش‌آمده میان دو فروند اف-15 آمریکا و هواپیمای مسافری ماهان بر فراز آسمان سوریه و تهدید حزب‌الله لبنان به انتقام‌جویی بود.

اسرائیل روز پنج‌شنبه 23 ژوئیه 2020 با ارسال پیاده‌نظام تقویت‌شده به مرزهای شمالی خود در ارتفاعات جولان با هلیکوپترهای تهاجمی به چند ایستگاه شناسایی سوریه در قنیطره نیز حمله کرد.

سایت امنیتی اسرائیلی دبکا، گزارش داد که ازاین‌پس نیروهای آمریکایی در کارزار علیه جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد و بر ورود شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی و سلاح آنان از عراق به شرق سوریه نظارت خواهند کرد.

ژنرال بازنشسته بنی گانتس، وزیر دفاع کنونی اسرائیل که قرار است در هیجده ماه آینده پست نخست‌وزیری را از بنیامین نتانیاهو تحویل بگیرد اظهار داشت؛ ما آماده برخورد با هر سناریویی هستیم و سفارش می‌کنم ما را آزمایش نکنید.

جمهوری اسلامی هم‌زمان در عراق، سوریه، لبنان و یمن دست بالایی را که تا چند ماه پیش داشت ازدست‌داده است. نخست‌وزیر عراق آقای الکاظمی در ملاقات اخیر خود با رئیس‌جمهور اسلامی در تهران تأکید کرد: باید به عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر احترام بگذاریم به‌این‌ترتیب دوران دخالت جمهوری اسلامی در خاورمیانه به پایان خود نزدیک می‌شود.

واقعیات میدانی در سوریه نشان می‌دهد که اختیار ارتش سوریه به دست نیروهای روسیه در سوریه می‌باشد و حتی کنترل آسمان سوریه و پدافند هوایی این کشور به دست فرماندهان روسی است.

روسیه با انتقال نیروهای وابسته خود چرکس ها به مرزهای اسرائیل جلوی نزدیک شدن نیروهای ایران و حزب‌الله را به مرزهای اسرائیل سد کرده است.

جمهوری اسلامی به هر طریق می‌کوشد با تبلیغات و بزرگنمایی این شکست بزرگ سیاست خاورمیانه‌ای خود را با پخش اخبار جعلی و شایعات بی‌پایه و اساس پنهان کند تا بقول آخوندهای فرجی پیش آید. طرح مسائلی بی‌پایه‌ای چون ایجاد هزاران کیلومتر تونل و ایجاد شهرهای زیرزمینی برای اقامت و زندگی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی بی‌پایه و اساس می‌باشد و برای روحیه دادن به طرفداران دخالت جمهوری اسلامی در سوریه می‌باشد.

به گفته برخی از مقامات دولتی خود حکومت اسلامی، میان سی تا چهل میلیارد دلار در سوریه هزینه دفاع از حکومت بعثی خاندان الاسد شده است و با دادن هزاران کشته اکنون بایستی بدون هیچ دست آورد مثبتی میدان را به اسرائیل و آمریکا واگذار کند. در این میان سیاست مزورانه روسیه و معاملات پشت پرده با اسرائیل و آمریکا و خیانت به متحد اسلامی خود ایران ضربه نهایی بود که بر جمهوری اسلامی وارد شد.

27 ژوئیه 2020