يمن: جمهوری اسلامی و حزب‌الله پشت حمله موشکی به فرودگاه عدن بوده‌اند

0
140

وزارت کشور یمن، روز پنجشنبه 14 ژانویه 2021، اعلام کرد که مارشناسان موشکی رژیم جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان پشت حملات موشکی به فرودگاه عدن بوده است.

این وزارت در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه موشک‌ها از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شلیک شده اعلام کرد، تحقیقات نشان داده که حوثی‌ها با همکاری کارشناسان رژیم جمهوری اسلامی و برخی از عناصر تروریستی حزب الله لبنان تدارک شده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، مانند موشک‌های بالستیک ساخت ایران بودند که پیشتر ساختمان ریاست ستاد نیروهای یمن در مآرب را هدف قرار داده بودند.

وزارت کشور یمن همچنین فاش کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، از فاصله حدود 100 کیلومتری شلیک شده بودند.

فرودگاه بین المللی عدن در تاریخ 30 دسامبر هنگام پیاده شدن اعضای کابینه جدید دولت توافق ملی یمن از هواپیما در فرودگاه با حمله موشکی مواجه شد این حمله به کشته شدن 26 نفر کشته و بیش از 110 نفر زخمی شده‌اند. در این حمله اعضای دولت جدید یمن هیچ آسیبی ندیده‌اند.

العربیه نوشت؛ معمر الاریانی وزیر اطلاعات یمن پس از وقوع انفجار در توییتر با تاکید سلامتی همه اعضای کابینه جدید در حمله به فرودگاه عدن این حمله را «اقدام تروریستی و ناجوانمردانه شبه نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم جمهوری اسلامی» دانست.