ویروس کرونا به همه ایالت‌های آلمان رسید

0
155

پای ویروس کرونا به زاکسن آنهالت، تنها ایالت آلمانی که موردی از کرونا در آن دیده نشده بود هم رسید. با وجود این، آلمان هنوز مدارس را تعطیل نکرده است. تاکنون ۱۲۲۴ مورد ابتلا در آلمان گزارش شده و دو نفر نیز فوت کرده‌اند.

کرونا مدتهاست به میان آلمانی‌ها هم آمده و باعث شده که شهروندان این کشور اقدامات احتیاطی را برای مبتلا نشدن به این بیماری در زندگی روزمره خود به کار گیرند. فروش صابون و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین کنسرو و ماکارونی در آلمان بسیار افزایش یافته است. هم اکنون در همه ۱۶ ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی است و کرونا می‌تواند برای اقتصاد این کشور که به صادرات خود وابسته است پیامدی منفی داشته باشد. اما دولت آلمان برای مقابله با خسارت اقتصادی ویروس کرونا چاره‌جویی کرده است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان، در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه ۱۰ مارس در روزنامه “بیلد ” منتشر کرده شهروندان این کشور را به همبستگی فراخوانده و گفته که دولت قادر است بر همه مشکلاتی که کرونا بوجود آورده فائق آید به شرط اینکه همه دست به دست بدهند و به همدیگر کمک بکنند.

وزیر بهداشت آلمان تاکید می‌کند که فوت دو نفر بر اثر ویروس کرونا هنوز برای محدود کردن چرخه زندگی در این کشور کافی نیست. اشپان به شهروندان هشدار می‌دهد که ویروس کرونا گسترش خواهد یافت. ولی او ضمن مخالفت با تعطیلی مدارس استدلال می‌کند که این کار باعث می‌شود که  والدین مجبور شوند در خانه بمانند و از کودکان خود مواظبت کنند.

بر اساس توصیه وزیر بهداشت و درمان آلمان، هر تجمعی با بیش از یک هزار نفر شرکت کننده باید لغو شود.

ایالت بایرن تجمعات بیش از هزار نفر را ممنوع کرد

ایالت بایرن در جنوب آلمان تجمعات بیش از هزار نفر را تا پایان تعطیلات عید پاک (۱۹ آوریل) ممنوع اعلام کرد. همچنین توصیه شده که تجمعات بالاتر از ۵۰۰ نفر هم لغو شوند.

بایرن اولین ایالت در آلمان است که چنین مصوبه‌ای را اجرا می‌کند. این ایالت همچنین اولین ایالتی بود که موارد آلوده به ویروس کرونا در آنجا ثبت شد. تا روز دوشنبه ۱۹ اسفند تعداد ثبت‌ شده ابتلا به ویروس کرونا در بایرن ۲۵۶ مورد بوده است.

انتقال ویروس از ایتالیا به زاکسن آنهالت

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه دهم مارس از قول مقامات زاکسن آنهالت گزارش داد که یک مرد جوان آلمانی۲۰ ساله و سه مرد دیگر به ویروس کرونا ابتلا پیدا کرده‌اند. همه این افراد بیمار قبلا در ایتالیا بودند.

انستیتو “روبرت كخ” هشدار داده است که امکان موارد بیشتر ابتلا به کرونا و شیوع آن در آلمان وجود دارد اما خطر آن در حال حاضر برای مردم همچنان در سطحی “متوسط” ارزیابی می‌شود.

اکثر افراد مبتلا به بیماری کرونا در ایالت‌های نوردراین‌-وستفالن، بایرن و بادن-وورتمبرگ آلمان اقامت داشته‌اند. در ایالت نوردراین- وستفالن آلمان تا کنون دو نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که تاکنون از گوشه و کنار جهان جمع‌آوری شده حدود ۱۵ درصد از افرادی که ویروس کرونا داشته‌اند دچار مرحله حاد بیماری شدند که بیشتر آنها افراد سالخورده بودند یا بیماری‌های قبلی داشته‌اند.

به گزارش دویچه وله؛ قرنطینه و جداسازی افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تا حدودی توانسته است جلوی گسترش و شیوع ویروس جدید را بگیرد.