وزیر دفاع دولت بایدن: جمهوری اسلامی تهدیدی علیه متحدان و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است

0
128

لوید اوستن ژنرال بازنشسته آمریکایی که از سوی جو بایدن برای تصدی پست وزارت دفاع، پنتاگون پیشنهاد شده است، شامگاه سه‌شنبه 19 ژانویه 2021 رژیم جمهوری اسلامی را تهدیدی علیه هم‌پیمانان واشنگتن و نیروهای‌ آمریکایی مستقر در خاورمیانه دانست.

اوستن در جلسه دادن رای اعتماد به او به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی در کابینه جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا، گفت:« رژیم جمهوری اسلامی همچنان عامل برهم زننده ثبات در منطقه است و تهدیدی علیه شرکای ما در منطقه و نیروهایی که به منطقه اعزام می‌کنیم، تشکیل می‌دهد».

اوستن افزود«چنانچه رژیم جمهوری اسلامی در هر زمانی به توان هسته‌ای دست یابد تعامل با آن در ارتباط با هر مشکلی در منطقه بسیار دشوار خواهد شد».

از سویی آنتونی بلینکن وزیر خارجه پیشنهادی آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که دولت بایدن به عدم دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای پایبند است، و کشورهای خلیج و اسرائیل را در هر مذاکرات هسته‌ای با رژیم جمهوری اسلامی مشارکت خواهد داد.

نامزد پیشنهادی بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا در جلسه رای اعتماد به او در مجلس سنا افزود که دست‌یابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای این کشور را خطرناک‌تر از الآن خواهد کرد.

العربیه نوشت؛ بلینکن گفت که رژیم جمهوری اسلامی گام‌های زیادی را برای نقض تعهداتش در توافق هسته‌ای اتخاذ کرده است و تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا همچنان مصرّانه متعهد به جلوگیری از دست‌یابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای است.