وزارت دادگستری آمریکا خواستار توقیف 4 نفتکش جمهوری اسلامی شد

0
157

وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه دوم ژوئیه 2020 خواستار توقف 4 نفتکش جمهوری اسلامی شد که به مقصد ونزوئلا سوخت حمل کرده‌اند. آمریکا پیش از این ناخداهای این نفتکش‌ها را تحریم کرده بود.

ناخداهای پنج نفتکش جمهوری اسلامی که در ماه‌های گذشته تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را دور زده و به مقصد این کشور سوخت حمل کرده‌اند، روز چهارشنبه 24 ژوئن 2020 از سوی وزارت امور خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند.

در بیانیه وزارت امور خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از «علی دانایی کنارسری»، «محسن گوهردهی»، «علیرضا رهنورد»، «رضا وزیری» و «حمیدرضا یحیی‌زاده» به عنوان ناخداهای نفتکش‌هایی که اقدام به نقض تحریم‌ها و ارسال سوخت به ونزوئلا کرده‌اند یاد شده و این افراد به فهرست تحریم‌ها افزوده شدند.

در ماه می 2020 گزارش شد که همزمان با هشدار ایالات متحده آمریکا به جمهوری اسلامی درباره ارسال انرژی به ونزوئلا، وبگاه‌های بررسی رفت و آمدهای دریایی اعلام کردند که پنج نفتکش جمهوری اسلامی با بار بنزین راهی ونزوئلا شده و حدود 220 تا 240 میلیون لیتر بنزین به مقصد این کشور حمل کرده‌ند.

وبگاه شرکت تانكر تراكرز که به رهگیری داده‌های حمل و نقل نفت در جهان می‌پردازد، اعلام کرد این پنج نفتکش جمهوری اسلامی، فورچن، پتونیا، فورست، فاکسون و کلاویل نام دارند و در ماه‌های مارس و آوریل از بندر رجایی مسیر خود به سمت ونزوئلا را آغاز کرده‌اند.