وزارت خارجه آمریکا: جمهوری اسلامی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را متوقف نکند، با تحریم‌ و انزوای دیپلماتیک بیشتر مواجه می‌شود

0
204

وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه پنجشنبه سوم بهمن در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم شبکه بین‌المللی حمایت از صنایع پتروشیمی و نفت جمهوری اسلامی تاکید کرد تحریم‌های آمریکا تا زمانی که جمهوری اسلامی تغییر رفتار ندهد پا بر جا خواهند ماند.

در این بیانیه از قول وزیر خارجه آمریکا آمده است، تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی از درآمدهای نفت و پتروشیمی برای تامین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود استفاده کند، ما هر فرد و نهادی که این فرایند را تسهیل کند تحت تحریم قرار خواهیم داد.

مایک پمپئو در ادامه تاکید کرده است که رژیم جمهوری اسلامی یا باید فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را در منطقه و جهان متوقف کند، یا آن که با فشار تحریم‌های اقتصادی بزرگتر و انزوای دیپلماتیک بیشتر مواجه خواهد شد.

صدای آمریکا گزارش داد؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر در روز پنجشنبه اعلام کرد شش شرکت و دو فرد مرتبط با صنایع پتروشیمی و نفت ایران که پول دریافتی آن‌ها هزینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس می‌شود، به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.