واکنش جمهوری اسلامی به توقیف نفتکش توسط اندونزی

0
120

رژیم جمهوری اسلامی در واکنش به توقیف یک نفت‌کش حامل پرچم رژیم جمهوری اسلامی در سواحل اندونزی، از جاکارتا خواست تا جزئیات بیشتری درباره این کشتی منتشر کند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه رژیم جمهوری اسلامی در نشست خبری روز دوشنبه(ششم بهمن)، درباره توقیف نفت‌کش رژیم جمهوری اسلامی گفت: «اطلاعات ضد و نقیضی درباره این کشتی دریافت کردیم و منتظر اطلاعات بیشتری هستیم و از اندونزی خواسته‌ایم اطلاعات بیشتری به ما بدهد.»

البته خطیب زاده تاکید کرد که این توقیف به دلیل مسایل فنی رخ داده که در زمینه حمل و نقل یک امر عادی است. سخنگوی وزارت خارجه رژیم جمهوری اسلامی در خصوص فرضیه وجود ارتباط بین توقیف سه هفته پیش نفت‌کش کره جنوبی توسط رژیم جمهوری اسلامی و اقدام روز گذشته اندونزی گفت: «الان فضا سیاست‌زده است و همه می‌خواهند همه چیز را به هم متصل کنند.»

او ابراز امیدواری کرد که با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی رژیم جمهوری اسلامی و شرکت صاحب کشتی، مساله پیش آمده حل شود.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت رژیم جمهوری اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که نفت‌کش توقیف شده حامل نفت بوده است. آقای زنگنه همچنین از پیگیری وضعیت این نفت‌کش خبر داد.

یورونیوز نوشت؛ مقامات اندونزیایی اعلام کردند که روز یکشنبه یک نفتکش رژیم جمهوری اسلامی و یک نفتکش پانامایی را به ظن انتقال غیرقانونی نفت در آبهای این کشور توقیف کردند.

منبع عکس؛ AP Photo