ملی پوشان والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم لیگ ملت ها به مصاف آرژانتین رفتند و در دیداری جذاب و تماشایی موفق شدند یکی از بهترین تیم های جهان را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران که در نخستین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌ها روز جمعه برابر برزیل شکست نزدیک ۳ بر ۲ را متحمل شد، صبح امروز شنبه در دومین دیدار سخت خود برابر آرژانتین به میدان رفت.

ست اول؛ با قدرت مثل ایران
ملی پوشان ایران که برابر برزیل نیز نمایش قابل قبولی داشتند در شروع دیدار برابر آرژانتین با اعتماد به نفس بالایی به میدان رفتند و هر چند در امتیازات ابتدایی پایاپای با حریف پیش رفتند اما پس از استراحت فنی اول با نمایشی کم نقص فاصله خود را زیاد کردند و ۱۸ بر ۱۰ از حریف پیش افتادند اما آرژانتینی‌ها در چند امتیاز متوالی موفق ظاهر شدند و فاصله را کمتر کردند.

هر چند آرژانتینی‌ها تلاش کردند که فاصله را با ایران کمتر کنند و ست اول را از حریف بگیرند، اما شاگردان کولاکوویچ این اجازه را به آنها ندادند و با نمایش خوب در دریافت‌ها و آبشارها فاصله را حفظ کردند و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ ست نخست را از حریف نامدار خود بردند.

ست دوم؛ ایران در امتیازات آخر کم آورد
آرژانتینی ها که مثل برزیل غافلگیر شده بودند ست دوم را با دقت و حساسیت بالاتری آغاز کردند و جدال نزدیکی با ایران داشتند. در این میان ملی پوشان کشورمان با دریافت های خوب معروف و پاس های تاثیرگذار او از حریف پیش افتادند اما حریف با آبشارهای کم نقص خود در امتیاز ۸ با ایران مساوی کردند. با این حال دفاع خوب روی تور شاگردان کولاکوویچ باعث پیش افتادن ایران شد.

در ادامه دو تیم نمایش نزدیکی داشتند به گونه ای که امتیازات تا وقت استراحت فنی دوم رد و بدل شد اما این وقت را ایران ۱۶ بر ۱۵ به سود خود خاتمه داد تا صحبت های مربیان راهگشای ادامه ست دوم باشد.

روند بازی تا امتیاز ۲۰ مساوی ادامه پیدا کرد تا اینکه آرژانتینی ها در روی تور نمایش بهتری داشتند و با پیدا کردن نقاط خالی خط دفاعی ایران توپ ها را در زمین خواباندند تا این ست را ۲۵ بر ۲۰ از ایران ببرند و کار به تساوی در ست ها برسد.

ست سوم؛ ایران به بازی برگشت
روالی که در ست دوم جریان داشت در شروع ست سوم هم بر بازی حاکم بود و دو تیم وقت اول استراحت فنی را پایاپای پیش رفتند اما در ادامه این آرژانتین بود که در دفاع بهتر عمل کرد و ۱۲ بر ۹ از ایران پیش افتاد تا کولاکوویچ ناچار به گرفتن وقت استراحت شود.

در ادامه اما ایران نمایش بهتری داشت و تا بردن وقت استراحت دوم هم پیش رفت و با برتری از حریف کار را ادامه داد. دفاع خوب ایران روی تور باعث شد ۲۰ بر ۱۷ از حریف پیش بیفتد و شرایط بهتری برای پیروزی در این ست داشته باشد.

ملی پوشان کشورمان در ادامه فاصله خود را حفظ کردند و با دریافت های خوب ست را به انتها رساندند و ۲۵ بر ۲۲ حریف خود را در ست سوم شکست دادند تا ۲ بر یک پیش بیفتند.

ست چهارم؛ جدال نفسگیر را ایران برد
ملی پوشان ایران در ست چهارم کمی پراشتباه تر از ست های قبل بودند و هر چند در امتیازات ابتدایی توانستند نزدیک به حریف حرکت کنند اما وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ بر ۱۲ به حریف واگذار کردند تا مشخص شود کار آنها برای بردن این ست سخت است.

تلاش ملی پوشان کشورمان اختلاف امتیازات را کم کرد و ۲۰ بر ۱۹ آرژانتین پیش رفت و تلاش کرد همین فاصله امتیاز را برای رسیدن به پیروزی حفظ کند اما بالاخره ایران در امتیاز ۲۳ توانست به آرژانتین برسد و بازی به اوج حساسیت خود برسد.

به گزارش مهر؛ ادامه بازی نزدیک و پایاپای پیش رفت و دو تیم از امتیاز ۲۴ به بعد با رد و بدل کردن امتیازات پیش رفتند تا اینکه ایران موفق شد ۳۴ بر ۳۲ حریف نامدار خود را شکست دهد و سه امتیاز این بازی را بگیرد.

مقاله قبلیپارلمان آلمان قوانین جدید مهاجرتی را تصویب کرد
مقاله بعدیمشاور امنیت ملی کاخ سفید: جمهوری اسلامی درآمد خود را خرج حمایت تروریسم می‌کند
مسعود نوری جاوید
مسعود نوری جاوید، نامی آشنا برای آن دسته از مخاطبان خبر که در میان هیاهوی پروپاگاندای رسمی، به دنبال رگه‌هایی از واقعیت می‌گردند. او از معدود روزنامه‌نگارانی است که کار خود را نه در ستایش قدرت، بلکه در به چالش کشیدن آن تعریف کرده است. کارنامه او، روایتی است از تلاش برای شکستن سکوت و تاباندن نور بر تاریک‌خانه‌هایی که صاحبان قدرت و ثروت، پنهان ماندنشان را حیاتی می‌دانند. افشای فساد سیستماتیک: نوری جاوید با شجاعت به سراغ پرونده‌هایی رفت که خط قرمز بسیاری محسوب می‌شد؛ از اختلاس‌های صورت‌گرفته در نهادهای شبه‌دولتی و بنیادها تا رانت‌خواری‌های گسترده در پروژه‌های عمرانی و واگذاری‌های غیرشفاف. گزارش‌های مستند او، که اغلب با تکیه بر اسناد درزکرده و منابع داخلی تهیه شده، بارها لایه‌هایی از فساد سازمان‌یافته در بدنه حاکمیت را آشکار کرده است. در حالی که رسانه‌های حکومتی مشغول تولید روایت‌های رسمی از "پیشرفت" و "ثبات" هستند، دوربین و قلم مسعود نوری جاوید به سراغ قربانیان واقعی این سیاست‌ها رفته است. گزارش‌های میدانی او از اعتراضات کارگری، تجمعات مال‌باختگان، بحران آب در خوزستان و سیستان، و وضعیت کولبران در کردستان، صدای کسانی شد که دستگاه تبلیغاتی نظام همواره در تلاش برای خاموش کردنشان بوده است. او با فاصله گرفتن از خبرهای رسمی و جهت‌دار، به ثبت و ضبط روایت‌های شهروندانی پرداخت که قربانی سرکوب سیستماتیک شده‌اند. تهیه گزارش از وضعیت خانواده‌های زندانیان سیاسی، فشارهای امنیتی بر فعالان مدنی و دانشجویان، و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اقلیت‌های دینی و قومی، بخش مهمی از کارنامه او را تشکیل می‌دهد. این مسیر، اما، بدون هزینه نبوده است. مسعود نوری جاوید بارها طعم تهدید را چشیده است. او نماد روزنامه‌نگاری است که امنیت و آسایش شخصی را فدای رسالت آگاهی‌بخشی کرده است. کارنامه مسعود نوری جاوید، تنها یک رزومه کاری نیست؛ بلکه سندی است از مقاومت روزنامه‌نگاری مستقل در یکی از بسته‌ترین فضاهای رسانه‌ای جهان. او به ما یادآوری می‌کند که حتی در دل تاریکی، همیشه هستند کسانی که با شجاعت، مسئولیت روشنگری را بر دوش می‌کشند و اجازه نمی‌دهند روایت حقیقت، در انحصار ماشین پروپاگاندای حکومتی باقی بماند.