واشینگتن: هر کس رئیس جمهوری آمریکا شود به سیاست اعمال فشار علیه دولت جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد

0
349

در راستای ادامه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه دولت جمهوری اسلامی که اغلب مقام‌های آمریکایی در کنفرانس‌های مطبوعاتی خود بر آن تاکید می‌کنند، الیوت آبرامز، نماینده ویژه ایالات متحده در امور دولت جمهوری اسلامی و ونزوئلا، روز چهارشنبه 21 اکتبر گفت، تا زمانی رژیم جمهوری اسلامی رفتار خود را تغییر ندهد، استراتژی فشار حداکثری آمریکا علیه دولت جمهوری اسلامی همچنان ادامه خواهد داد.

آبرامز تاکید کرد، این سیاست در آینده هم ادامه خواهد داشت و فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهوری آینده ایالات متحده باشد. این سیاست ادامه خواهد داد.

آبرامز روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، فاش كرد كه دولت آمریكا در حال آماده سازی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه دولت جمهوری اسلامی است که در ماه جاری آنها را اعلام خواهد کرد.

این مقام آمریکایی فاش کرد که سفر اخیر او به كشورهای اروپایی به منظور بحث و گفت‌وگو در مورد وضعیت ایران بود.

او اظهار داشت که در ملاقات با متحدان اروپایی خود در بریتانیا و آلمان، بیشتر گفت‌وگوها درباره دولت جمهوری اسلامی بود، اما محتوای این گفت‌وگوها را اعلام فاش نخواهد کرد.

آبرامز در مورد انتخابات ایالات متحده، گفت: «برخی‌ از دولت جمهوری اسلامی تصور می کنند که اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، تحریم‌های آمریکایی علیه دولت جمهوری اسلامی پایان می‌یابد، گویی که این تحریم‌ها به سادگی از بین خواهد رفت، این یک باور غلط است و این اتفاق نخواهد افتاد. ما چتر گسترده ای از تحریم‌ها علیه دولت جمهوری اسلامی داریم و این تحریم‌ها باقی خواهند ماند. تا زمانی که رژیم دولت جمهوری اسلامی رفتار خود را تغییر ندهد، هر کسی که رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد به سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد داد.

آبرامز پیش بینی کرد، در صورت پیروزی ترامپ، دولت جمهوری اسلامی به سرعت برای امضای توافق هسته‌ای جدید اقدام خواهد کرد زیرا به گفته او رژیم دولت جمهوری اسلامی تا 4 سال آینده نمی‌تواند بیش از این فشارها را تحمل کند. آبرامز افزود: «به عقیده من سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه دولت جمهوری اسلامی نتایح خود را داده و در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است».

او گفت: «یکی از نتایج این سیاست منجر به سقوط ارش پول مورد استفاده دولت جمهوری اسلامی شد و هر دلار آمریکایی برابر با 300 هزار ریال ایران شد».

العربیه گزارش داد؛ گفتنی است که با خروج یک‌جانبه ترامپ از توافق هسته‌ای منعقد شده بین دولت جمهوری اسلامی و قدرت‌های بزرگ ، ایالات متحده مجموعه‌ای از تحریم‌ها را بار دیگر علیه دولت جمهوری اسلامی اعمال کرد. این تحریم باعث محدودیت در فروش نفت توسط دولت جمهوری اسلامی و در نهایت فلج کردن اقتصاد این کشور شد.