هلند به فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی برای سفر به کشورهای غیراروپایی هشدار داد

0
39

در پی دستگیری حبیب فرج‌الله چعب، رهبر پیشین گروه جدایی طلب «حرکت النضال» در ترکیه و انتقال وی به ایران، سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند روز جمعه سیزدهم نوامبر، به فعالان سیاسی و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی برای سفر به کشورهای غیراروپایی هشدار داد. 

سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند «AIVD» روز جمعه سیزدهم نوامبر، در پاسخ به یکی از رسانه‌های این کشور در مورد دستگیری حبیب فرج‌الله چعب، رهبر پیشین گروه جدایی طلب «حرکت النضال» در ترکیه و انتقال وی به ایران، به فعالان سیاسی و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی برای سفر به کشورهای غیراروپایی هشدار داد.

سرویس اطلاعات و امنیت هلند گفت ایرانیان مقیم هلند و دیگر کشورهای اروپایی باید بدانند که اگر به کشورهای غیر اروپایی سفر کنند با خطر آدم ربایی، دستگیری و انتقال به ایران مواجه هستند.

بر اساس اعلام این سازمان، مهم است تمامی فعالان سیاسی و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی که در بیرون از ایران سکونت دارند بدانند، اگر به کشورهای غیر اروپایی تحت نفود جمهوری اسلامی سفر کنند، با خطر استرداد به ایران و دریافت احکام سنگین روبه ‌رو هستند. سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند از این فعالان خواست نسبت به این خطر آگاهانه رفتار کنند. 

رادیوفرانسه نوشت؛ شمار زیادی از مخالفان جمهوری اسلامی در هلند که مقر دادگاه لاهه و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان است، سکونت دارند. این کشور یکی از مراکز مهم فعالان سیاسی ایرانی به شمار می رود و در گذشته نیز بارها شاهد سوءقصد مخالفان جمهوری اسلامی بوده است.