هشدار واشنگتن به جمهوری اسلامی: حمله به اتباع آمریکایی «تبعات جدی» به همراه دارد

0
210

آمریکا روز یکشنبه جمهوری اسلامی را تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله به اتباع آمریکایی با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

این تهدید واشنگتن یک روز پس از آن مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی از تحریم ۵۱ تبعه آمریکایی خبر داد و مقامات جمهوری اسلامی همزمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی بار دیگر بر انتقام خون وی تاکید کردند.

جمهوری اسلامی همزمان با دومین سالگرد ترور فرمانده سابق سپاه قدس جمهوری اسلامی که در جریان حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد اسامی ۵۱ آمریکایی را به فهرست متهمان به دست داشتن در این ترور اضافه کرد.

این افراد بر اساس ادعای مقامات جمهوری اسلامی به «ایفای نقش در ترور قاسم سلیمانی و همراهان وی و نیز ترویج تروریسم و نقض حقوق بشر» تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

یورونیوز نوشت؛ از سوی دیگر ابراهیم رئیسی نیز در مراسم یادبود فرمانده سابق سپاه قدس، ضمن تاکید بر حتمی بودن انتقام خون وی گفته بود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان امریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد».

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده در واکنش به این سخنان بار دیگر جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند و تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه دونالد ترامپ و خودش را خطرناک توصیف کرد.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از تهدیدهای تازه تهران و نیز قرار گرفتن نام ۵۱ مسئول آمریکایی در فهرست متهمان به دست داشتن در قتل قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای هشدار داد: «اگر جمهوری اسلامی به هر یک از شهروندان ما، از جمله یکی از ۵۲ نفری که نامشان روز گذشته برده شده حمله کند با عواقب جدی روبرو خواهد شد.»