نماینده آمریکا در کمیته اول سازمان ملل: حمایت جهانی را برای برخورد با جمهوری اسلامی جلب می‌کنیم

0
252

نماینده آمریکا در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل می گوید که در جلسه این کمیته تلاش خواهد کرد با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی، همکاری دیگر کشورهای برای منزوی کردن جمهوری اسلامی را جلب کند.

کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل به بحث درباره صلح و امنیت میان اعضای سازمان می پردازد.

هفتاد و چهارمین جلسه سالانه این کمیته به دلیل اعتراض‌های روسیه به صادر نشدن ویزای برخی از نمایندگان خود، هنوز برگزار نشده است، اما رابرت وود نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح و کمیته اول، گفت که چنین مسائلی باید در کمیته روابط با کشور میزبان حل شود.

آقای وود دوشنبه ۱۵ مهر در پاسخ به بهنام ناطقی خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا که درباره جلب همکاری دیگر کشورها برای برخورد با برنامه موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی در کمیته اول پرسید، گفت که یکی از شیوه های جلب همکاری، تاکید بر فعالیت‌های جمهوری اسلامی در جهان است.

او گفت: «حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، یک حمله بزرگ نه تنها به عربستان، که به جامعه جهانی بود. توقیف نفتکش ها توسط جمهوری اسلامی نیز مثال دیگری از اقدامات جمهوری اسلامی است.»

نماینده آمریکا در کنفرانس اول سازمان ملل اضافه کرد: «حمله های تروریستی به نیابت از جمهوری اسلامی، حمایت حکومت جمهوری اسلامی از حوثی های یمن، حزب الله لبنان و حماس در غزه، همه اینها جای نگرانی دارد.»

آقای وود گفت که مثال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با کمک آن جمهوری اسلامی را یک کشور شرور معرفی کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ تاریخ برگزاری نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل هنوز مشخص نشده است.