لانۀ گنجشک‌های واجا در آلمان، نقش حسین طائب در حذف تنها بازمانده اطلاعات موشکی و دگراندیشان تبعیدی به روایات اسناد؛ بخش چهارم

0
4309

این سلسله نوشتار، اسنادی ست که طی بیست و اندی سال توسط همراهان، همگامان و هم‌اندیشان درونمرزی بدست خبرنامه ملی ایرانیان رسیده است. اسناد حاکی از آنست که نیروهای جمهوری اسلامی سال‌هاست در قالب تاجر، مهاجر، پناهنده و … نفوذ گسترده‌ای در کشورهای اروپایی و بویژه آلمان پیدا نموده و تاکنون هیچ برخورد جدی با آنها صورت نگرفته است.

براساس مدارک بدست آمده که در پائین و خبرهای آتی منتشر میشود برکناری طائب فقط بمنظور ایجاد فضای بازسازی مجدد گروه های حذف فیزیکی سپاه و اطلاعات موازی در خارج از ایران است.

همینطور که در نوشتارهای پیشین بدان اشاره رفت، مهمترین آن عدم توجه به حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی در خصوص حذف فیزیکی تنها بازمانده و دارنده اطلاعات و مختصات تونل های زیر زمینی جمهوری اسلامی و از بین بردن دگر فعالین سیاسی در خارج از کشور است.

حسین طائب برادر کوچکتر مهدی طائب فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار و داماد ارشد سید علی اکبر موسوی حسینی است که سالها برنامه ای در کانال یک تلویزیون ایران بنام اخلاق در خانواده را اجرا می‌کرد. وی در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمده و نقش برجسته ای در سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ داشته است.

خبرگزاری فارس نیز دی ماه ۱۳۹۲ در گزارشی نوشته بود حسین طائب از مدیران وقت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، پرونده‌ای برای یکی از فرزندان هاشمی تشکیل داد. پس از اینکار طائب از وزارتخانه اخراج و به دلیل همین برخورد مدتی خانه‌نشین شد.

بادداشت دستی وحید حقانیان به حسین سلامی، فرمانده گل سپاه

اساسی ترین دلیل برکناری طائب به روابت اسناد بدست آمده نارضایتی سید علی خامنه‌ای از او بود که در جلسه دیدار های محرمانه دوره ای خامنه ای با فرماندهان سپاه در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ توسط وحید حقانیان بصورت یادداشتی دستی به شخص حسین سلامی فرمانده کل سپاه تحویل و تحریر شد و دقیقا ۴ روز بعد حسین طائب از ریاست مخوف ترین سیستم امنیتی سپاه برکنار و بصورت نمادین بعنوان مشاور عالی فرمانده کل سپاه منصوب شد.

در این یادداشت دستی چنین آمده است:

“حاج حسین آقای سلامی سلام و علیکم با توجه به اینکه در جلسه شب گذشته در ساختمان شهید باکری همچنین نارضایتی حضرت آقا از اتفاقات بوجود آمده و عدم موفقیت عزيزان تحت امر آقای شیخ حسین طائب در ماموریت های برون مرزی و درز اطلاعات خاصه از اسناد طبقه بندی شده و مفتوح بودن پرونده‌ های ارجاعی از زمان ریاست جمهوری حاج حسن آقا تا کنون لطفا توجه داشته باشید که قبل از جلسه و دیدار امروز بصورت ذهنی بیان کنید بصورت : (اگر حضرتعالی موافقت فرمایید و اجازه بدهید شیخ حسین را از سازمان اطلاعات به مشاور دفتر فرماندهی تغییر جایگاه داده و فرد اصلح دیگری را جایگزین کنیم که نارضایتی حضرت آقا نیز مرتفع بگردد ) برادر شما وحید ۱۴۰۱/۰۳/۲۷”

ناراحتی شخص علی خامنه‌ای از حسین طائب بر چند محور اصلی استوار است:

۱- عدم موفقیت نیروهای تحت امر طائب در عملیات‌های برون مرزی.

۲- عدم موفقیت نیروهای مستقر در اروپای مرکزی در به سرانجام رساندن موارد پاکسازی فردی.

۳- عدم توجه به دستورات دفتر معاونت ویژه پیگیری بیت رهبری.

۴- درگیری لفظی حسین طائب در مراسم افطار رمضان ۱۴۰۱ با شخص محمدی گلپایگانی در خصوص بودجه قرارگاه عمار که فرماندهی آن قرارگاه با برادر طائب است.

۵- عدم موفقیت در پاکسازی افراد دارای اطلاعات طبقه بندی شده از تأسیسات و سیستم‌های سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی.

۶- ترور محسن فخری زاده

دست نویس محمد محمدی گلپایگانی به تقوی

محمد محمدی گلپایگانی از سال ۱۳۶۸ تاکنون ریاست دفتر رهبر جمهوری اسلامی را برعهده داشته و به همراه ۹ نفر دیگر از اطرافیان سید علی خامنه‌ای در ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت. این افراد بنا بر اعلام دولت آمریکا در “سرکوب‌های داخل و خارج کشور” دست داشته‌اند. وی در یادداشتی جداگانه به تقوی یکی از مسئولین حفاظت خامنه ای چنین مینویسد:

“برادر ارجمند جناب آقای تقوی سلام و علیکم لطفا دستور بفرمائید در جلسه دیدار امشب از حضور آقای شیخ حسین طائب جلوگیری بعمل آید ورود ایشان در این مورخه امکان پذیر نیست گلپایگانی حفا۱۴۶ سریعا اقدام گردد گلپایگانی۳/۲۷/”

با اسنادی دیگر در نوشتار بعدی ما را همراه باشید..